You are here
Όσα πρέπει να αλλάξεις για να κολλήσεις λιγότερες ιώσεις Featured 

Όσα πρέπει να αλλάξεις για να κολλήσεις λιγότερες ιώσεις

Η εποχή των ιώσεων έχει ξεκινήσει κι αντιμετωπίζεις με τρόμο την ιδέα ότι θα περάσεις έναν ακόμα χειμώνα με βήχα, συνάχι και έλλειψη ενέργειας; Προσπάθησε να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου, αλλάζοντας άμεσα αυτές τις “κακές” συνήθειες που αποδυναμώνουν την άμυνα του οργανισμού σου ενάντια σε ιούς και μικρόβια!

Το κάπνισμα

Η έκθεση στον καπνό του τσιγάρου (ακόμα κι αν δεν καπνίζεις εσύ αλλά συχνάζεις σε χώρους όπου οι άλλοι καπνίζουν) μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας και να σε αφήσει με ένα αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα. Μην ξεχνάς ότι κάθε τσιγάρο περιέχει 4.000 χημικά συστατικά, από τα οποία τουλάχιστον 43 είναι καρκινογόνα.

Το αλκοόλ

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ είναι μεγάλο πρόβλημα για το ανοσοποιητικό γιατί καταστρέφει τα αντισώματα που αποτελούν την πρώτη γραμμή άμυνας του οργανισμού ενάντια στους “εισβολείς”, δηλαδή τους παθογόνους μικροοργανισμούς. Όσο λιγότερα αντισώματα διαθέτεις τόσο πιο πιθανό είναι να “κολλήσεις” κάποιο ιό ή μικρόβιο.

Η έλλειψη ύπνου

Κατά τη διάρκεια του ύπνου το σώμα σου επιδιορθώνει τυχόν προβλήματα στις λειτουργίες του και ανακτά ενέργεια. Εάν δεν κοιμάσαι αρκετά, το ανοσοποιητικό σου δεν μπορεί να ανασυνταχτεί πλήρως ώστε να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε απειλή την επόμενη μέρα. Έτσι, κινδυνεύεις περισσότερο από τους ιούς και τα μικρόβια. Γι’ αυτό ίσως έχεις παρατηρήσει ότι πολύ συχνά όταν δεν έχεις κοιμηθεί καλά καταλήγεις στο τέλος της επόμενης μέρας με συνάχι και πονόλαιμο!

 

Το χρόνιο στρες

Όταν είσαι αγχωμένη για πολύ καιρό, είσαι πιο επιρρεπής σε λοιμώξεις. Τα υψηλά επίπεδα στρες προκαλούν την έκκριση μεγάλης ποσότητας κορτιζόλης, μιας ορμόνης η οποία καταστρέφει τα Τ-κύτταρα, τα λεμφοκύτταρα που καταπολεμούν τις λοιμώξεις. Για να το αντιμετωπίσεις, βρες χόμπι και δραστηριότητες που θα σε βοηθήσουν να μετριάσεις το άγχος.

Η μοναχική ζωή

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που έχουν ελάχιστες κοινωνικές επαφές, έχουν πιο αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα, γιατί το σώμα τους παράγει περισσότερες ελεύθερες ρίζες που καταστρέφουν τα κύτταρα του! Το γεγονός αυτό δεν σε κάνει μόνο πιο ευάλωτη στις λοιμώξεις, αλλά και στην πρόωρη γήρανση!

Έλλειψη φυσικής άσκησης

Η γυμναστική είναι ένας από τους καλύτερους τρόπος να φροντίσεις το σώμα σου. Αντίθετα, η έλλειψή της επηρεάζει τη συνολική υγεία, περισσότερο από όσο νομίζεις. Οι άνθρωποι που δεν ασκούνται έχουν πιο πολλές πιθανότητες να κολλήσουν κάποια ίωση, αλλά και να εμφανίσουν σοβαρές παθήσεις, όπως διαβήτης και καρδιαγγειακά νοσήματα. Καλό είναι να γνωρίζεις όμως επίσης ότι και η υπερβολική γυμναστική μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό.

Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης

Η ζάχαρη μειώνει την ικανότητα του ανοσοποιητικού να καταπολεμά τα μικρόβια και καταστρέφει τη βιταμίνη C. Μόλις λίγα λεπτά μετά την κατανάλωσή της, η λειτουργία του ανοσοποιητικού περιορίζεται κατά 40%. Προσπάθησε να τρως λιγότερα γλυκά και περισσότερες τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C.

πηγη: MADAME FIGARO

Share This:

Related posts

Leave a Comment