Ψηφιακοί New York Times: Μια ιστορία επιτυχίας!
Το τελευταίο διάστημα δύο θέματα έφεραν στους New York Times περισσότερους αναγνώστες: ο πρόεδρος Τραμπ και η πανδημία. Η αύξηση των αναγνωστών δεν οφείλεται σε υψηλότερες πωλήσεις φύλλων, όπως θα περίμενε ενδεχομένως κάποιος, αλλά στην εκτόξευση των ψηφιακών συνδρομών. Για πρώτη φορά στην ιστορία της διάσημης αμερικανικής εφημερίδας ο τζίρος των ψηφιακών της προϊόντων ξεπέρασε εκείνον από τις πωλήσεις της έντυπης το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου του 2020.
Σαν σήμερα πριν από δέκα χρόνια, στις 24 Νοεμβρίου 2010, η εφημερίδα ανακοίνωνε ότι όσοι θέλουν να τη διαβάσουν στο διαδίκτυο θα πρέπει εφεξής να πληρώνουν. Ο μηχανισμός πληρωμών για τις ψηφιακές υπηρεσίες των NY Times, το λεγόμενο paywall, τέθηκε σε εφαρμογή μερικούς μήνες αργότερα. Από τότε και μέχρι σήμερα ο τζίρος ψηφιακών προϊόντων πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο.
Στο απόγειο του αμερικανικού προεκλογικού αγώνα πριν από μερικές εβδομάδες οι New York Times δημοσιοποίησαν στοιχεία για την εμπορική πορεία της εφημερίδας. Οι συνδρομές έφθασαν μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου τα 6,9 εκατομμύρια, από τις οποίες περισσότερες από 6 εκατομμύρια αφορούσαν τη διαδικτυακή εκδοχή της εφημερίδας. Το 2015 οι ψηφιακές συνδρομές ήταν μόλις 1,3 εκατομμύρια. Όταν όμως εξελέγη πρόεδρος των ΗΠΑ ο Ντόναλντ Τραμπ η γνωστότερη στο εξωτερικό αμερικανική εφημερίδα προσέφερε στους αναγνώστες της σειρά πετυχημένων άρθρων, αλλά και αποκαλύψεων για τον εκκεντρικό επιχειρηματία με αποτέλεσμα να εκτοξευθούν οι αριθμοί των χρηστών για τη επί πληρωμή πρόσβαση στο ψηφιακό της περιεχόμενο.
Εκτός από τις ειδήσεις το ψηφιακό περιεχόμενο γίνεται ολοένα και σημαντικότερο για τους New York Times. Ενδεικτικό ότι 1,4 εκατομμύρια χρήστες προμηθεύθηκαν συνδρομές για επιπλέον ψηφιακές υπηρεσίες της εφημερίδας, όπως συνταγές μαγειρικής και σταυρόλεξα. Εν καιρώ πανδημίας τόσο οι συνταγές, όσο και τα σταυρόλεξα απέκτησαν για τους αναγνώστες μεγάλη σημασία. Στον ορίζοντα ωστόσο διαφαίνεται τόσο ένα τέλος της πανδημίας, όσο και της παραμονής του Ντόναλντ Τραμπ στο Λευκό Οίκο. Τι θα κάνει μετά η εφημερίδα;
Ανοιχτό παραμένει αν οι New York Times πετύχουν τον φιλόδοξο στόχο τους των 10 εκατομμυρίων συνδρομητών μέχρι το 2025 χωρίς την ύπαρξη κορυφαίου ενδιαφέροντος ζητημάτων όπως του Τραμπ ή της πανδημίας. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η όποια εμπορική επιτυχία της εφημερίδας περνά πλέον από τη διαδικτυακή της εκδοχή. Οι 800.000 ακριβές συνδρομές της έντυπης έκδοσης με πολλές και διαφορετικές εκδόσεις, καθώς και τα έσοδα από διαφημίσεις βρίσκονται πλέον σταθερά σε υποχώρηση.
πηγή: DW