Τα ανοικτά παράθυρα στις σχολικές τάξεις μειώνουν έως 40% τα σταγονίδια με κορονοϊό στον αέρα!
Νέα επιστημονική έρευνα διαπιστώνει ότι το άνοιγμα των παραθύρων σε ένα σχολείο είναι αρκετό για να μειώσει κατά σχεδόν 40%, σε σχέση με τα κλειστά παράθυρα, τα σωματίδια του κορονοϊού που μπορεί να κυκλοφορούν στον αέρα μέσα στις τάξεις! Επιπλέον, σύμφωνα τους αμερικανούς επιστήμοντες , επειδή η κατανομή του αερολύματος δεν είναι ομοιόμορφη μέσα σε ένα χώρο, οι πίσω γωνίες της τάξης φαίνεται να είναι τα ασφαλέστερα σημεία . Στα σημεία αυτά, τα οποία εκτιμάται ότι δέχονται δύο έως τρεις φορές λιγότερα σωματίδια σε σχέση με την υπόλοιπη τάξη, προτείνεται να κάθονται οι μαθητές που κινδυνεύουν περισσότερο από επιπλοκές, αν αρρωστήσουν από Covid-19.
Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Νέου Μεξικού, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό φυσικής “Physics of Fluid”, βασίστηκαν σε υπολογιστικές προσομοιώσεις για να αναπτύξουν ένα μοντέλο που εκτιμά την εξάπλωση των πιθανώς μολυσμένων σταγονιδίων στον αέρα υπό διαφορετικές συνθήκες, όταν κάποιος μαθητής αναπνέει, μιλάει, βήχει ή φταρνίζεται.
Υπολογίστηκε ότι το άνοιγμα των παραθύρων, και όταν είναι σε λειτουργία το σύστημα κλιματισμού, αυξάνει κατά 38% την ποσότητα των μικροσωματιδίων που βγαίνουν από μια τάξη.Οι υπολογισμοί του μοντέλου δείχνουν ότι τα μικροσκοπικά σωματίδια που μπορεί να μεταφέρουν τον κορονοϊό, είναι δυνατό να μεταφερθούν με τη ροή του αέρα σε απόσταση έως δυόμισι μέτρων περίπου, αλλά όταν τα παράθυρα είναι ανοικτά, μειώνεται έως κατά 80% η πιθανότητα μετάδοσης μεταξύ μαθητών.
Οι ερευνητές προτείνουν επίσης -στον βαθμό που αυτό είναι δυνατό- την τοποθέτηση γυάλινων προστατευτικών παραπετασμάτων μπροστά από τα θρανία. Ακόμη τονίζουν την ανάγκη για συχνή αλλαγή των φίλτρων και καθαρισμό-αποστείρωση του συστήματος κλιματισμού, επειδή μια σημαντική ποσότητα σωματιδίων του αέρα καταλήγουν σε αυτό.
πηγή: ΑΠΕ