Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Μπορεί οι εν Ελλάδι θυγατρικές των πολυεθνικών Heineken και Carlsberg, δηλαδή η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία να ελέγχουν σωρευτικά το 69,5% της αγοράς μπύρας, ωστόσο μέσα σε ένα χρόνο έχουν απολέσει κοντά στις 4 μονάδες από τη δύναμή τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από την εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης Nielsen προκύπτει πως το πρώτο πεντάμηνο του έτους η αγορά μπύρας έχασε το 3,6% του όγκου των πωλήσεών της και κέρδισε 0,7% σε αξία πωλήσεων. Στους μεγάλους χαμένους της κατηγορίας η Αθηναϊκή Ζυθοποιία οι πωλήσεις της οποίας μειώθηκαν 1,5% σε αξία και 5,8% σε όγκο, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία (νο. 2 παίκτης) έχασε 3,3% πωλήσεις σε αξία και 12,7% σε όγκο, οι πωλήσεις της ΑΜΒΥΞ περιορίσθηκαν κατά 20,5% σε αξία και 25% σε όγκο ενώ ο τζίρος της Ok Athens μειώθηκε 59,6% σε αξία και 71% σε όγκο.
Οι μεγάλοι κερδισμένοι της κατηγορίας, οι οποίοι βέβαια μοιράζονται ακόμη μικρό κομμάτι της εσωτερικής πίτας, η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης η οποία ενίσχυσε τις πωλήσεις της 31,9% σε όγκο και 41,3% σε αξία με αποτέλεσμα το μερίδιό της να ξεπεράσει το 5% σε όγκο και να φθάσει το 4,7% σε αξία.
Ακολουθεί η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης με μερίδιο πλέον 3,6% ως αποτέλεσμα της αύξησης των πωλήσεών της κατά 54,8% σε όγκο και 42,8% σε αξία και η εταιρεία Κούγιος οι πωλήσεις της οποίας διπλασιάσθηκαν όπως και το μερίδιό της. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, νούμερο τρία παίκτης της αγοράς, διατήρησαν τις πωλήσεις τους και το μερίδιό τους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.
Ποιες μπύρες όμως κατανάλωσαν περισσότερο οι Έλληνες το πρώτο πεντάμηνο του έτους; Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, οι 10 πιο δημοφιλείς μπύρες στο πεντάμηνο ήταν οι: Alfa, Amstel, Fix, Heineken, Mythos, Βεργίνα, Kaiser, Hellas Pils, Z και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία διατηρούν την τρίτη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών. (capital)