Αποκάλυψη: Οι «μαύρες» μέθοδοι για υφαρπαγή προσωπικών δεδομένων στο Facebook και την Google

Μπορεί σε θεωρητικό επίπεδο ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός για τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του διαδικτύου να βάζει φρένο σε ακραίες πρακτικές των μεγάλων εταιρειών πληροφορικής, ωστόσο μια νέα μελέτη αποδεικνύει ότι social media όπως το Facebook και μεγάλοι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου όπως το Google, χρησιμοποιούν «μαύρες» μεθόδους για να υφαρπάξουν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών τους.

Για παράδειγμα, η μελέτη του Νορβηγικού Συμβουλίου Καταναλωτών αναφέρει ότι το Facebook χρησιμοποιεί συγκεκριμένες διατυπώσεις προκειμένου να πιέσει τους χρήστες του να χρησιμοποιούν την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου, λέγοντας στους χρήστες ότι αν δεν δεχθούν «τότε η εταιρεία δεν θα μπορεί να σας προστατεύσει αν κάποιος κλέψει φωτογραφία σας για να σας παραστήσει».

Η μελέτη παράλληλα, κατηγορεί την Microsoft και την Google ότι χρησιμοποιούν παραπλανητικές διατυπώσεις, προκειμένου να πιέσουν τους χρήστες να αποδεχθούν λειτουργίες που επιτρέπουν στις εταιρείες αυτές να συλλέγουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων τους, κάνοντας δύσκολες τις επιλογές που διασφαλίζουν την ιδιοτικότητα των χρηστών.

Επίσης η μελέτη αμφισβητεί, στο πλαίσιο αυτό, αν η συναίνεση των χρηστών για τα προσωπικά τους δεδομένα είναι ξεκάθαρη, εκούσια και δίδεται ελεύθερα. Οι εταιρείες που η μελέτη βάζει στο στόχαστρο έδωσαν γενικόλογες απαντήσεις, ωστόσο, καταναλωτικές οργανώσεις καλούν την αρμόδια ανεξάρτητη αρχή στις ΗΠΑ να επιληφθεί του ζητήματος.

Πηγή: CNET

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *