Χαιρετισμός Προέδρου ΕΒΕΠ Βασίλη Κορκίδη στις υποτροφίες «Blue Awards» της Σχολής Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς

 

Γαλάζια οικονομία, ναυτιλιακή καινοτομία. Έννοιες με ιδιαίτερη σημασία και συνδρομή σε αυτό που στο επιχειρείν λέμε «κυκλική οικονομία». Τύχη αγαθή να βρισκόμαστε στον Πειραιά, που φιλοξενεί, την ισχυρότερη ναυτιλία του κόσμου. Τύχη αγαθή να έχουμε ένα Πανεπιστημιακό Ίδρυμα το οποίο επενδύει στην γνώση που σχετίζεται με την θάλασσα. Άλλωστε ως απόφοιτοι του Μεταπτυχιακού Προγράμματος M.Sc. in Shipping Management του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, θα κληθείτε να επενδύσετε στο γνωσιακό αντικείμενο των σπουδών σας εμπλεκόμενοι ενεργά στα θέματα της Γαλάζιας Οικονομίας, αλλά και της ναυτιλίας γενικότερα. Σήμερα οφείλουμε να επενδύσουμε στην ναυτιλιακή καινοτομία που είναι τομέας έντασης κεφαλαίου και έντασης γνώσης, αλλά και να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την βελτίωση του γνωσιακού επιπέδου του έμψυχου δυναμικού που δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων σε ξηρά και θάλασσα πάνω στις νέες τεχνολογίες που σχετίζονται με την προσπάθεια της ναυτιλίας, και όχι μόνο, στο πεδίο της πράσινης μετάβασης. Έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής που θα αξιοποιεί τα δυνητικά πλεονεκτήματα του Πειραιά και ιδιαίτερα του ανθρώπινου δυναμικού με υψηλή κατάρτιση. Άλλωστε ο Πειραιάς αποτελεί μια ανεπτυγμένη και με υψηλή ειδίκευση και παραγωγικότητα «συστάδα» θαλάσσιας οικονομίας με παγκόσμιες διασυνδέσεις, αφού είναι το κέντρο μίας από τις σημαντικότερες ναυτιλιακές δυνάμεις στον κόσμο. Οφείλουμε επίσης να επενδύσουμε στην Γαλάζια Οικονομία καθώς σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι από το 2030, πολλές βιομηχανίες που βασίζονται στις θάλασσες θα έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν ιδιαίτερα υψηλές αποδόσεις όσον αφορά στην προστιθέμενη αξία. Γνωρίζουμε ότι η παραγωγή της παγκόσμιας οικονομίας των θαλασσών εκτιμάται σήμερα σε 1,3 τρισ. ευρώ, ποσό το οποίο θα μπορούσε να υπερδιπλασιαστεί μέχρι το 2030. Αξίζει να διεκδικήσουμε μέρος αυτού του πλούτου…Η ναυτιλία του μέλλοντος, οι επιχειρήσεις τους μέλλοντος, είναι σίγουρο ότι θα αναζητήσουν στελέχη με υψηλή εξειδίκευση στις νέες τεχνολογίες. Η Ελλάδα παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες με 5.514 πλοία ελέγχουν σήμερα περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt). Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%2. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων, το 25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), το 15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών & προϊόντων πετρελαίου, το 13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG), το 9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο Πειραιάς έχει τη δύναμη να ηγηθεί, έχει το έμψυχο δυναμικό, έχει τη ζέση των νέων ανθρώπων…που σπουδάζουν στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Συγχαρητήρια και καλή σταδιοδρομία!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *