«Ελευθερώστε» το yachting είναι ο πιο ασφαλής τρόπος διακοπών και φέρνει συνάλλαγμα λέει με επιστολή του στο pireasnow ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών καπετάνιος Απόστολος Κόρακας

Ο Πρόεδρος της HYCA Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών καπετάνιος Απόστολος Κόρακας , μέσα από το pireasnow απευθύνει έκκληση στην κυβέρνηση να «ελευθερώσει» το yachtingαπό τα περιοριστικά μέτρα: Ζητάμε ως πληρώματα θαλαμηγών , να καταλάβουν καλά οι λοιμοξιολόγοι και οι ειδικοί που παίρνουν τις αποφάσεις , πως το yachtingείναι ένας πολύ ασφαλής τρόπος διακοπών , με ναυτικούς εκπαιδευμένους σε θέματα καραντίνας , διαχείρισης κανόνων ασφαλείας και υγιεινής, που φέρνει και συνάλλαγμα.

 

Αναφέρει συγκεκριμένα στο σημείωμά του :

Ακόμα μια μέρα υπομονής πέρασε. Υπομονής και αγωνίας για όλο το κόσμο , όχι μόνο για εμάς του ναυτικούς.
Όλο και περισσότεροι εκπρόσωποι του yachtingεκφράζουν τις ανησυχίες τους για το μέλλον μας. Yacht shows ακυρώνονται , απόπλου και κατάπλου απαγορεύονται , προσέγγιση σε νησιά απαγορεύεται.  Άνθρωποι απολύονται , οι εποχιακοί δεν προσλαμβάνονται , σκάφη κλείνουν για ολόκληρη τη φετινή σeζόν , σκάφη φεύγουν για το εξωτερικό όπως τη Κροατία  που δεν είναι Ευρώπη και αποφάσισε να επανεκκινήσει νωρίτερα την οικονομία της.
Και εμείς εδώ ελπίζουμε σε ένα θαύμα , περιμένουμε κάθε μέρα πως κάτι θα αλλάξει και θα βρεθεί η θεραπεία του κορονοϊού. Καλά κάνουμε , η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.
Πάνω από όλα η υγεία και η ασφάλεια όλων, όμως πολύ φοβάμαι πως αν συνεχίσουμε έτσι , μετά την επιδημία του ιού θα έρθει επιδημία πείνας.

Αυτό που ζητάμε εμείς ως πληρώματα θαλαμηγών , είναι να καταλάβουν καλά οι λοιμοξιολόγοι και οι ειδικοί που παίρνουν τις αποφάσεις , πως το yachting είναι ένας πολύ ασφαλής τρόπος διακοπών , με ναυτικούς εκπαιδευμένους σε θέματα καραντίνας , διαχείρισης κανόνων ασφαλείας και υγιεινής . Η καραντίνα άλλωστε είναι μια λέξη αρκετά γνωστή στους ναυτικούς.  Το ανθρώπινο δυναμικό  των ξενοδοχείων η της εστίασης  το πιο πιθανόν είναι να έχουν εκπαιδευτεί ελάχιστα η ποτέ σε τέτοια θέματα , ενώ οι ναυτικοί το κάνουν από πάντα : Πριν καν μπαρκάρουν για πρώτη φορά σε πλοίο , αλλά και σχεδόν κάθε χρόνο ανανεώνουν τις γνώσεις και τα πιστοποιητικά τους ,πάνω σε θέματα ιατρικής μέριμνας , διαχείρισης υγιεινής , διατροφής , σωστικών, διαχείρισης κρίσεων , ασφαλείας ,κλπ. Και από τεχνικής άποψης ένα yacht είναι πολύ πιο προστατευμένο στη μετάδοση του κορονοϊού από ένα ξενοδοχείο , ειδικά αν υπολογίσουμε το κλιματισμό με τη δυνατότητα 100% φρέσκου αέρα. Από υγειονομικής άποψης επίσης , το να βάλεις 20 ανθρώπους σε ένα σκάφος σε ένα κόλπο κάποιου νησιού για μερικές εβδομάδες , είναι η απόλυτη καραντίνα , αυτός είναι άλλωστε ο πιο συνηθισμένος τρόπος κρουαζιέρας που κάνουν οι πλοιοκτήτες και οι ναυλωτές των yacht.

Η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Θαλαμηγών είναι σε καθημερινή επικοινωνία με το υπουργείο Ναυτιλίας , τους φορείς και τους θεσμούς του κλάδου. Πολλά από τα προβλήματα μας έχουν λυθεί , το πρόβλημα όμως με τους άνεργους εποχιακούς και το δικαίωμα τους στο επίδομα των 800€ δε φαίνεται να βρίσκει λύση.
Η κυβέρνηση κάνει ότι μπορεί να στηρίξει και να επανεκκινήσει την οικονομία , μαγικά όμως δε μπορεί να κάνει, μιας και όλες οι αποφάσεις παίρνονται βάσει των αριθμών κρουσμάτων του κορονοϊού. Ελπίζω τα μέτρα στήριξης των πληρωμάτων να επεκταθούν και να συνεχίσουν.

Που άλλου να στραφούμε για βοήθεια; Κάποιοι λένε να βγούμε και να φωνάξουμε παντού τα προβλήματα της ανεργίας του κλάδου μας.
Πολλοί επαγγελματίες του κλάδου αναρωτιούνται όμως μήπως είναι λάθος η προβολή πλούτου επάνω στο κύμα της παγκόσμιας κρίσης υγείας που συνεχίζει να χτυπάει τις ζωές όλου του πλανήτη, και εγώ είμαι ένας από αυτούς. Έκτος από τον προκλητικότητα μη ξεχνάμε πως μπορεί «να πάμε για μαλλί και να βγούμε κουρεμένοι» μιας και είναι πολλά τα διαχρονικά προβλήματα του κλάδου που παραμένουν να επιπλέουν ημιβυθισμένα.

Όλα αυτά θα μας κάνουν να αμφισβητήσουμε τη βιωσιμότητα του Ελληνικού yachting , ενός κλάδου που προσφέρει το 1,1% στο ΑΕΠ της χώρας. Ενός κλάδου που έχει έσοδα με συνάλλαγμα , χρήματα που έρχονται από το εξωτερικό . Υπολογίζω πως το 95% των εσόδων στα yacht της Ελλάδας είναι από χρήματα αλλοδαπών ναυλωτών . Αν σκεφτούμε αυτό και μόνο , θα πρέπει να βάλουμε σε προτεραιότητα την εύρεση άμεσων λύσεων πριν να είναι πολύ αργά. Αν καταρρεύσει το Ελληνικό yachting θα συμπαρασύρει δεκάδες χιλιάδες εργαζομένους και κάποια δις ευρώ θα λείψουν από το ταμείο της χώρας.

Το θετικό αυτή τη στιγμή είναι πως η Ελλάδα ,έχοντας κάνει εξαιρετική δουλειά με πολύ καλά αποτελέσματα όσον αφορά τους αριθμούς κρουσμάτων , κατέληξε να είναι ο απόλυτος προορισμός παγκοσμίως για διακοπές με yacht . Οι πελάτες ανυπομονούν να έρθουν εδώ για διακοπές και ευελπιστούν να ανοίξουν σύντομα τα σύνορα και οι πτήσεις προς Ελλάδα. Υπάρχει λοιπόν ελπίδα , ας την κρατήσουμε ζωντανή και ας κάνουμε πραγματικότητα τα σχέδια τόσων ανθρώπων.

Ο Πρόεδρος,

HYCA Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών

Κπτ Απόστολος Κόρακας.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *