Επόμενος σταθμός: Πειραιάς

Μόνο 50 μέτρα γραμμής απομένουν για να φτάσει η επέκταση του τραμ στον Πειραιά στον τελικό προορισμό της, στην ακτή Ποσειδώνος.

Χθες ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές εργασίες και στις 5 Ιουνίου θα συνεδριάσει το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για να δώσει την έγκρισή του ώστε να προχωρήσουν τα τελευταία έργα.

Με αυτό το δεδομένο, η κατασκευή της γραμμής θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο, θα ακολουθήσουν τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και τα δοκιμαστικά δρομολόγια, με προοπτική το τραμ να λειτουργήσει στις αρχές του 2019.

Η νέα κυκλική γραμμή των 5.350 μέτρων θα ξεκινά από το Νέο Φάληρο και μέσα από μια διαδρομή με 11 στάσεις που θα εξυπηρετεί μεγάλο μέρος του κεντρικού Πειραιά, θα καταλήγει στον σημερινό τερματικό σταθμό στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, που θα αναμορφωθεί.

Τα έργα συνδυάστηκαν με την κατασκευή παιδικού κήπου στην περιοχή Ριζαρείου Παλαιού Φαλήρου και την αναβάθμιση των πεζοδρομίων στο σύνολο της διαδρομής.

Τα πιο ευχάριστα όμως έρχονται από το κατασκευαστικό μέτωπο του μετρό. Τον Ιούνιο του 2019 αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα της επέκτασης της γραμμής Αγία Μαρίνα-Δουκ. Πλακεντίας-αεροδρόμιο στον Πειραιά, με τρεις νέους σταθμούς: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Οι υπόλοιποι τρεις -Μανιάτικα, ΗΣΑΠ και Δημοτικό Θέατρο- προβλέπεται να λειτουργήσουν τον Ιούνιο του 2021, λόγω των εμπλοκών στην κατασκευή του κεντρικού σταθμού που βρίσκεται δίπλα στο λιμάνι.

Στην επέκταση των 7,6 χλμ., από τα όρια των Δήμων Αιγάλεω και Χαϊδαρίου ώς το κέντρο του Πειραιά, έχει ήδη ολοκληρωθεί η κατασκευή της σήραγγας και το 85% των έργων πολιτικού μηχανικού.

Μαζί με τους σταθμούς και τα ηλεκτρομηχανολογικά, τα έργα, που ξεκίνησαν το 2012, βρίσκονται σήμερα στο 65%.

Κοινό σημείο της διπλής επέκτασης των μέσων σταθερής τροχιάς στον Πειραιά είναι η ανάδειξη των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν μέσα στα όρια των έργων.

Με βάση και την ανάλογη εμπειρία από το μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου μετά από πολύχρονες καθυστερήσεις βρέθηκαν λύσεις και γίνεται πράξη το σύνθημα «Και αρχαία και μετρό», στον Πειραιά δόθηκε μεγάλη έμφαση και προτεραιότητα στις αρχαιολογικές ανασκαφές, που κάλυψαν συνολικά 14 στρέμματα, από τα οποία τα 6,5 στα εργοτάξια του τραμ και τα 7,5 στο μετρό.

«Το τραμ και το μετρό προσέθεσαν πολύτιμη γνώση για την αρχαία πόλη του Πειραιά», ανέφερε ο καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, πρόεδρος της Αττικό Μετρό, της εταιρείας του Δημοσίου που έχει την ευθύνη των έργων.

Ο σταθμός στο Δημοτικό Θέατρο προβλέπεται να διαθέτει αρχαιολογική έκθεση, η οποία για πρώτη φορά θα ακολουθεί τις μουσειακές προδιαγραφές.

Η παρουσίαση της προόδου των έργων και του δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος έγινε το βράδυ της Τετάρτης, παρουσία των συναρμόδιων υπουργών Πολιτισμού Λυδίας Κονιόρδου και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, βουλευτών και των τοπικών αρχών.

Συντάκτης:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *