Facebook: Η έρευνα που «πάγωσε» τον Ζάκερμπεργκ
Το Facebook δεν βρίσκεται στα καλύτερά του τους τελευταίους μήνες: το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, οι αποκαλύψεις για τις μεθόδους πίεσης προς τους χρήστες, ώστε να δίνουν όλο και περισσότερα προσωπικά τους στοιχεία και οι καταθέσεις του Μαρκ Ζάκερμπεργκ στο Κογκρέσο δεν βοηθούν την εικόνα της πιο δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης.
Ωστόσο, το πιο ανησυχητικό στοιχείο για το Facebook έρχεται από μια πρόσφατη έρευνα του ιδρύματος Pew, η οποία κατέγραψε μια τάση που μπορεί να θεωρηθεί σχεδόν καταστροφική: παρότι το 95% των ερωτηθέντων εφήβων που συμμετείχαν σε αυτή δήλωσε ότι έχει smartphone και το 45% δήλωσε ότι είναι online σχεδόν διαρκώς, τα πράγματα για το Facebook είναι δυσοίωνα.
Συγκεκριμένα, οι έφηβοι 13-17 ετών δηλώνουν ότι γυρίζουν την πλάτη στο Facebook για άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Snapchat, το Youtube ή το Instagram. Μάλιστα, οι έφηβοι που προέρχονται από οικογένειες με υψηλά εισοδήματα χρησιμοποιούν το Facebook σημαντικά λιγότερο από αυτούς που προέρχονται από χαμηλά εισοδήματα.
Η τάση αυτή είναι πραγματικά ανησυχητική, καθώς η λογική του Facebook δεν είναι μόνο η κοινωνική δικτύωση, αλλά η ενημέρωση, η ψυχαγωγία, ακόμα και πιο «επαγγελματικές» χρήσεις, όπως η ανταλλαγή μηνυμάτων με υλικό ή έγγραφα. Όσο οι μικρότερες ηλικίες του γυρίζουν την πλάτη, τόσο πιο απίθανο είναι να το χρησιμοποιήσουν στο μέλλον και έτσι το Facebook χάνει και χρήστες και διάρκεια χρήσης.
Ακόμα χειρότερα, η έρευνα αποκάλυψε ότι οι έφηβοι δεν θεωρούν πλέον το Facebook «cool», που σημαίνει ότι δύσκολα θα ενδιαφερθούν και στο μέλλον για αυτό.