Κορκίδης: Το click to open πρέπει να αποτελέσει τον κύριο στόχο του οικονομικού επιτελείου

 

Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς το «click away» φαίνεται να έδωσε σημαντικές ανάσες ρευστότητας στα καταστήματα και τις αλυσίδες λιανικής κατά την περίοδο της 13ης με 31 Δεκεμβρίου. Τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί δείχνουν ότι οι επιχειρήσεις με παιχνίδια που εφάρμοσαν το μέτρο ανέκτησαν περίπου το 50% του τζίρου, της αντίστοιχης περσινής σεζόν. Τα βιβλιοπωλεία, φέρονται να πέτυχαν ελαφρώς υψηλότερες πωλήσεις από τους προηγούμενους μήνες, ενώ μεγάλες αλυσίδες με είδη ψηφιακής τεχνολογίας και οικιακού εξοπλισμού, έπιασαν το 30% με 40% του αντίστοιχου περσινού κύκλου εργασιών. Βεβαίως οι μεγάλοι κερδισμένοι της εορταστικής περιόδου και όχι μόνον, αυτοί που μέχρι τώρα από το ξέσπασμα της πανδημίας έχουν διασωθεί, είναι η λιανική πώληση τροφίμων σε σουπερμάρκετ με αύξηση 5%, τα φαρμακευτικά είδη με συν 4%, οι πωλήσεις Η/Υ με +10% και ο κλάδος των logistics με τις εταιρίες courier να αυξάνουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών τους κατά τουλάχιστον 15%. Το Υπουργείο Ανάπτυξης σημειώνει, ότι το διάστημα 13-31 Δεκεμβρίου καθημερινά καταγράφηκαν 35.000 επισκέψεις για παραλαβές προϊόντων από τα καταστήματα κατόπιν παραγγελιών. Γεγονός, που δεν δείχνει ιδιαίτερη επιβάρυνση στις μετακινήσεις και άρα και επιπτώσεις των δεικτών της πορείας της πανδημίας. Ανάλογα και με την εξέλιξη που θα ακολουθεί ο κορωνοϊός, ενδεχομένως να πέσουν στο τραπέζι και άλλες σκέψεις για μέτρα που θα επιτρέπουν το περαιτέρω άνοιγμα της αγοράς σε ζώνες, χωρίς βέβαια να προκαλούνται συνωστισμός και συναθροίσεις.

«Η πεντάδα των μεγάλων χαμένων της λιανικής στην Αττική»

Μεταξύ των «χαμένων» της λιανικής ισχυρότερες απώλειες, που μπορεί να καταλήξουν μοιραίες, δέχθηκαν πέντε κλάδοι οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με απώλεια εσόδων που προσεγγίζει το 50% ή ξεπερνά το 30%. Το αρνητικό ρεκόρ με πτώση τζίρου 48% έχει το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων, ενώ ακολουθούν τα είδη καλλωπισμού με πτώση πωλήσεων 37%. Στους μεγάλους χαμένους συμπεριλαμβάνεται η ένδυση και η υπόδηση με απώλειες 30% και 29% αντίστοιχα, ενώ θέση στην «πεντάδα» με ποσοστό μείωσης τζίρου 30% έχει και το εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας. Σημαντικό είναι επίσης να σημειωθεί ότι δεν είναι όλες οι δραστηριότητες τροφίμων – ποτών – καπνού που εμφάνισαν θετικές επιδόσεις. Οι πωλήσεις ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και ζαχαροπλαστικής σε ειδικευμένα καταστήματα κινούνται με απώλειες που στο εξεταζόμενο διάστημα αγγίζουν το 17%,  ποσοστό που σημαίνει ότι οι φούρνοι της γειτονιάς έχασαν 70 εκ. ευρώ πωλήσεων. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις ψαριών, θαλασσινών και μαλάκιων υποχώρησαν κατά 10%, ενώ κατά 11% είναι η πτώση του τζίρου στο εμπόριο καπνού σε ειδικευμένα καταστήματα. Στους χαμένους βρίσκεται και το εμπόριο ποτών σε ειδικευμένα καταστήματα που «μετρά» πτώση τζίρου 20%. Σημαντικές απώλειες καταγράφει και το εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών ειδών της τάξεως του 29%, ενώ τα έσοδα στα καύσιμα κίνησης υποχωρούν με ρυθμό 20% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΒΕΠ & ΠΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗ ΚΟΡΚΙΔΗ

«Ώρα κρίσιμων αποφάσεων και επιλογών»

Η επιστροφή στο πολυπόθητο και κανονικό click to open πρέπει να αποτελέσει τον κύριο στόχο του οικονομικού επιτελείου το οποίο με την παρούσα κατάσταση της αγοράς θα πρέπει να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο καταγραφής στο πρώτο τρίμηνο του έτους διψήφιου ποσοστού ύφεσης. Η «απομάκρυνση» του click in shop  στο οποίο η αγορά είχε εναποθέσει τις ελπίδες της είναι προφανές ότι θα δυσχεράνει έτη περεταίρω την ανάταξη του εμπορίου και άρα και την ανάκαμψη της οικονομίας. Το click away στις γιορτές, ότι μπορούσε να δώσει το έδωσε, με τρείς στους δέκα καταναλωτές να την επιλέγουν και με τις μικρές επιχειρήσεις να κάνουν κατά μ.ο. το 15% του περυσινού ημερήσιου τζίρου τους. Η επιλογή του επερχόμενου click in shop στο λιανεμπόριο, ενόψει της δίμηνης περιόδου των χειμερινών τακτικών εκπτώσεων, με περυσινό τζίρο κοντά στα 5 δις ευρώ, ίσως αποτελέσει μία ακόμη ευκαιρία ώστε να αποφευχθεί κύμα λουκέτων και συνακόλουθα σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας. Είναι «ώρα κρίσιμων αποφάσεων και επιλογών» καθώς η ευθύνη, απέναντι στους ανθρώπους της αγοράς, παραμένει η ίδια και πρέπει να αποτρέψει μια εαρινή έκρηξη πτωχεύσεων και ανεργίας, προστατεύοντας πρωτίστως τη δημόσια υγεία στην Αττική.

Βασίλης Κορκίδης

Πρόεδρος Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΕΣΑ)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *