Ο επόμενος “σταθμός” της Apple δεν θα είναι ένα νέο iPhone

Του Panos Mourdoukoutas

Η επόμενη μεγάλη πηγή εσόδων της Apple δεν θα είναι ένα ακόμη iPhone. Θα είναι η δημιουργία εσόδων από το ID που αποδίδει η Apple στους πελάτες της.

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με το να εδραιωθεί η Apple ως μία συνδρομητική υπηρεσία, κάτι το οποίο θα φέρει μια σταθερή ροή εσόδων και κερδών στην εταιρεία – και θα βοηθήσει στην άνοδο της μετοχής της Apple για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Αυτό εξηγεί γιατί η Apple εμφανίζεται λιγότερο ανήσυχη για τις πωλήσεις iPhone και περισσότερο για τα έσοδα ανά Apple ID.

“Κάθε χρόνο που περνάει, η Apple ενδιαφέρεται όλο και λιγότερο για το πόσα iPhones πουλάει και περισσότερο για τα έσοδα ανά Apple ID”, λέει ο Tien Tzuo, συγγραφέας του Subscribed. “Η Apple έχει ενσωματώσει έξυπνα αυτά τα ID στην εμπειρία της λιανικής πώλησης. Μπορώ να μπω σε οποιοδήποτε κατάστημα της Apple, να τους δώσω το ID μου και να βγω με ένα προϊόν”.

H μετοχή της Apple ήταν μια μεγάλη νικήτρια της Wall Street, σκαρφαλώνοντας κατά 186,90% τα τελευταία πέντε χρόνια. Αλλά υπήρξαν και καλύτερες αποδόσεις. Όπως η Adobe Systems και η Salesfoce.com, που  σημείωσαν άνοδο 458,52% και 229,52% την ίδια περίοδο.

Τι καθιστά την Adobe και τη Salesforce.com τόσο μεγάλες επιτυχίες στη Wall Street; Το επιχειρηματικό μοντέλο “λογισμικό ως υπηρεσία (SaaS)”, όπου το λογισμικό αποθηκεύεται κεντρικά και χορηγείται άδεια χρήσης με συνδρομή.

Το μοντέλο SaaS έχει προσφέρει στις δύο εταιρείες σταθερή αύξηση εσόδων και κερδών, η οποία έχει προσελκύσει την προσοχή των αναλυτών μετοχών και των επενδυτών. Και θα μπορούσε να προσφέρει παρόμοια ανάπτυξη για την Apple.

“Τώρα, καταλαβαίνω ότι σήμερα η Apple κάνει πολύ καλά που πουλάει ακριβά τηλέφωνα σε εύπορους ανθρώπους”, λέει ο Tien Tzuo. “Απλά φανταστείτε τι θα συμβεί στην επόμενη παρουσίαση της Apple εάν ο Tim Cook ανακοινώσει ένα απλό μηνιαίο πρόγραμμα συνδρομής της Apple που θα κάλυπτε τα πάντα: χρεώσεις παρόχου δικτύου, αυτόματες αναβαθμίσεις hardware και πρόσθετες επιλογές για επιπλέον συσκευές, περιεχόμενο μουσικής και βίντεο, ειδικό λογισμικό, παιχνίδια, κλπ. Όχι μόνο ένα πρόγραμμα αναβάθμισης, αλλά την Apple ως Υπηρεσία”.

Η υιοθέτηση ενός μοντέλου της Apple ως Υπηρεσίας θα μπορούσε να βοηθήσει την εταιρεία να δημιουργήσει έσοδα από το οικοσύστημα των προϊόντων της, μια βασική κινητήρια δύναμη της μελλοντικής της ανάπτυξης.

Ο Καθηγητής Οικονομικών του LIU George Adreadis συμφωνεί.

“Το οικοσύστημα των προϊόντων και υπηρεσιών της είναι ένα σημαντικό οχυρό για την ανάπτυξη της επιχείρησης”, λέει. “Οι προοπτικές για αυτόν τον τομέα θα αποτελέσουν βασική συνιστώσα ανάπτυξης για την πρόοδο της Apple”.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι επενδυτές πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στο Apple ID και όχι στο επόμενο iPhone.

capital

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *