ΣΥΡΙΖΑ: Οχι κάμερες στα σχολεία
“Οι κάμερες δεν έχουν καμία θέση μέσα στις σχολικές αίθουσες. Δεν πρόκειται για «καινοτομία», αλλά για ένα βαθιά αντιπαιδαγωγικό μέτρο που δεν εφαρμόζεται σε κανένα σχολείο στον κόσμο”. Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει:
Ο ΣΥΡΙΖΑ στήριξε από την πρώτη στιγμή την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ως αναγκαίο μέτρο σε αυτές τις ασυνήθιστες περιστάσεις. Η αρμόδια υπουργός αντίθετα, απέτυχε στοιχειωδώς να πράξει το ίδιο. Απέτυχε να εξοπλίσει τους χιλιάδες εκείνους μαθητές που παρά τις ψευδείς διακηρύξεις της για «γενναίες προμήθειες», παρέμειναν ως σήμερα χωρίς υπολογιστή.
Απέτυχε να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς που πάσχιζαν να μεταδώσουν μάθημα από το σπίτι τους, με όποια μέσα είχαν στη διάθεσή τους, χωρίς την παραμικρή παιδαγωγική καθοδήγηση και υποστήριξη. Απέτυχε να αξιοποιήσει και να αναβαθμίσει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και κατέφυγε σε ιδιωτική πλατφόρμα, χωρίς διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών.
Το μόνο που πέτυχε ήταν η υπερκοστολογημένη επικοινωνιακή καμπάνια, με καλοσχεδιασμένα γραφικά, διαφημιστικά σποτ και αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα.
Η επόμενή της κίνηση ήταν να ανοίξει τα σχολεία βεβιασμένα, χωρίς διασφάλιση ότι οι κλειστοί τους χώροι δεν θα αποτελέσουν πυρήνες αναζωπύρωσης της πανδημίας. Συνειδητοποιώντας δε ότι αρκετοί γονείς προσανατολίζονται να μη στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο και έχοντας διαταράξει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση -που σε ένα κάποιο βαθμό κάλυπτε τις ανάγκες- κατέφυγε χτες σε ένα βήμα πρωτόγνωρο. Στη νομοθέτηση της βιντεοσκόπησης και ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος με τους μαθητές στην τάξη, ξεσηκώνοντας δικαίως την εκπαιδευτική κοινότητα.
Μπροστά στην κατακραυγή και την απουσία της ελάχιστης υποστήριξης από τους καθηγητές, τους δασκάλους, τους γονείς και τους μαθητές, με μόνη εξαίρεση μετρημένους στα δάκτυλα δημοσιογράφους σε φιλικά της ΜΜΕ, η πανικόβλητη υπουργός προσπαθεί να παρουσιάσει την πρωτοφανή αυτή ρύθμιση ως «τεχνολογική καινοτομία».
Φυσικά, κανείς δεν πείθεται. Οι κάμερες δεν έχουν καμία θέση μέσα στις σχολικές αίθουσες. Δεν πρόκειται για «καινοτομία», αλλά για ένα βαθιά αντιπαιδαγωγικό μέτρο που δεν εφαρμόζεται σε κανένα σχολείο στον κόσμο.