Τι δείχνει έρευνα του ΕΒΕΠ για τους Έλληνες καταναλωτές

 

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η Εrnst & Young σε συνεργασία με την MRB τον Απρίλιο, οι Έλληνες καταναλωτές, εμφανίζονται πιο απαισιόδοξοι σε σχέση με άλλες χώρες, που καλύπτει η παγκόσμια έρευνα της EY, όχι μόνο σε σχέση με το χρονικό διάστημα που θα τους επηρεάζει η πανδημία, αλλά και σε σχέση με τα χρήματα που θα δαπανούν. Για την πλειονότητα των προϊόντων οι Ελληνες θα συνεχίσουν να ξοδεύουν στο μέλλον τα ίδια με την περίοδο της πανδημίας. Παρότι βρίσκεται σε δεύτερη μοίρα μετά τις οικονομικές επιπτώσεις της κρίσης, η υγεία των Ελλήνων και των οικογενειών τους αποκτά πλέον αυξημένη σημασία. Ο αντίκτυπος της πανδημίας στην υγεία απασχολεί τους Έλληνες, περισσότερο από ό,τι στον υπόλοιπο κόσμο. Αναλυτικά, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν τα εξής:

• Οι 6/10 εκτιμούν πως ο φόβος της πανδημίας θα συνεχίσει να είναι μαζί μας για πάνω από ένα χρόνο.

• Οι 8/10 ανησυχούν ότι η κρίση δεν έχει τελειώσει και οι επιπτώσεις της πανδημίας φαίνεται να επικεντρώνονται στον αντίκτυπό της στην ελληνική οικονομία (77%).

• Οι 7/10 καταναλωτές ανησυχούν για τις επιπτώσεις στην κοινωνία (66%), καθώς και στη δυνατότητα να απολαύσουν ελεύθερα τη ζωή τους (71%).

• Οι 6/10 θεωρούν πως ακολουθούν περαιτέρω επιπτώσεις στην προσωπική – οικογενειακή τους οικονομική κατάσταση (56%).

• Οι 5/10 φοβούνται για την υγεία της οικογένειας τους (53%).

• Οι 6/10 Ελληνες δηλώνουν ότι ξοδεύουν σήμερα λιγότερο (60%) με δεδομένη την κυρίαρχη ανησυχία για τον αντίκτυπο της πανδημίας στην οικονομία.

• Οι 4/10 καταναλωτές αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα (43%).

• Οι 7/10 πιστεύουν πως οι τιμές των προϊόντων και υπηρεσιών έχουν γίνει μακράν το σημαντικότερο κριτήριο αγοράς (67%).

• Οι 8/10 αναμένουν πως αυτή η τάση αγορών δεν θα αλλάξει στο εγγύς μέλλον, καθώς η τιμή θα παραμείνει βασικό κριτήριο κατά την επόμενη τριετία (79%).

• Οι 3/4 δηλώνουν πως ο τρόπος που διατηρούν τη σωματική (75%) και ψυχική (80%) υγεία τους έχει αλλάξει, ενώ το ίδιο ποσοστό (75%) δείχνει αυξημένο ενδιαφέρον για υγιεινές επιλογές μακροπρόθεσμα.

• Οι 3/10 καταναλωτές θα πλήρωναν περισσότερο για προϊόντα που προστατεύουν την υγεία και προωθούν την ευεξία (26%).

• Οι 5/10 καταναλωτές τέλος δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τις αγορές τους μέσω Διαδικτύου, με το 50% ωστόσο να εκφράζει δυσαρέσκεια για καθυστερήσεις και υψηλό κόστος παράδοσης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *