Το φετινό στοίχημα για την ελληνική ναυτιλία στα Ποσειδώνια

  Γράφει ο Φίλης Καϊτατζής      

  «Για να συνεχίσουμε την επιτυχή πορεία μας πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Ο όρος «ανταγωνιστικότητα» είναι το κλειδί για την επιβίωση κάθε ναυτιλίας και πρέπει να αποτελεί κοινό στόχο βιομηχανίας και Πολιτείας καθώς και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεδομένου ότι η ναυτιλία μας αποτελεί αναπόσπαστο και στρατηγικό κομμάτι της.»

   Είναι η δήλωση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών(ΕΕΕ) Θεόδωρου Βενιάμη στα τελευταία «Ποσειδώνια 2018 » την κορωνίδα των ναυτιλιακών εκδηλώσεων, το μεγαλύτερο ναυτιλιακό γεγονός στον κόσμο, που κλείνει φέτος 52 χρόνια λαμπρής πορείας  (πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια τον Ιούνιο ), και που ελπίζουμε όπως και οι διοργανωτές να μην πληγεί από τον κορωνοϊό ή αλλιώς  τον COVID-19 .

« Η ναυτιλία επαναπροσδιορίζει το ψηφιακό μέλλον της»  είναι ό κεντρικός τίτλος των   Ποσειδωνίων  2020 ,με τις νέες τεχνολογίες μετασχηματισμού -που έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν άρδην τα δεδομένα της ναυτιλιακής βιομηχανίας- να πρωταγωνιστούν, καλώς εχόντων των πραγμάτων ,στις φετινές εκδηλώσεις : θα παρουσιαστούν τεχνολογίες για την ασφάλεια εν πλω, συστήματα παρακολούθησης μηχανών και κύτους, συστήματα επικοινωνίας, υπηρεσίες υγείας εν πλω, χρηματοοικονομική τεχνολογία (fintech) και συστήματα παρακολούθησης ευπαθών φορτίων κάλ .      

 «Η ψηφιοποίηση των διαδικασιών συντήρησης και ο απομακρυσμένος έλεγχος πλοίων από την ξηρά, συγκαταλέγονται μεταξύ των τεχνολογικών τάσεων  που θα αναδιαμορφώσουν ριζικά το τοπίο και τις οποίες θα κληθεί να υιοθετήσει η ναυτιλιακή βιομηχανία στο κοντινό μέλλον», είναι το σχόλιο του Θεόδωρου Βώκου, διευθύνοντος συμβούλου  των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε, που είναι οι διοργανωτές της έκθεσης: Οι τεχνολογίες αυτές θα παρουσιαστούν και στο Digital Innovation Village, (οργανώνεται σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος-ΣΕΚΕΕ),το περίπτερο των startupεταιρειών τεχνολογίας, που εγκαινιάζει φέτος τη λειτουργία του στα Ποσειδώνια (στα «Ποσειδώνια 2018» συμμετείχαν συνολικά 1.920 εκθέτες από 92 χώρες).

Τι υποστηρίζει ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου

  Για τα Ποσειδώνια  ο Γεώργιος Πατέρας, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδοςέχει πει : «Η Ελλάδα, κατέχοντας την πρώτη θέση στην εμπορική ναυτιλία παγκοσμίως, μεπερίπου 727 πλοία χωρητικότητας DW 365 εκατομμυρίων τόνων, προσελκύει ναυπηγεία, κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, επενδυτές και άλλες ναυτιλιακές υπηρεσίες, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη. Καθώς η Ελλάδα αποτελεί παραδοσιακά ασφαλή και φιλόξενη χώρα, αλλά και την μεγαλύτερη ναυτική δύναμη παγκοσμίως, είναι απολύτως ταιριαστό ότι φιλοξενείται εδώ το πιο σημαντικό γεγονός της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας

Όπως έχει τονίσει ο Θεόδωρος Βενιάμης   πρόεδρός της ΕΕΕ  η «Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ως το θεσμικό αντιπροσωπευτικό όργανο της ελληνικής πλοιοκτησίας,   με συνέπεια και επιμονή , συνέχισε και θα συνεχίσει να προασπίζει τις θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας, στα διεθνή Φόρα , έχοντας αποδείξει διαχρονικά ότι εκφράζει τεκμηριωμένες προτάσεις βασιζόμενες στην τεχνογνωσία και την εμπειρία της ναυτικής μας παρακαταθήκηςαι άρα βιώσιμη ώστε να συνεχίσει αλλά και να μεγιστοποιήσει τη συνεισφορά της στον τόπο. Και η συνεισφορά αυτή μπορεί να μεγιστοποιηθεί εάν η ναυτιλία παγιωθεί ως ένας από τους κεντρικούς πυλώνες όχι μόνο της εθνικής οικονομικής στρατηγικής αλλά και της εξωτερικής πολιτικής με έμφαση στη διπλωματία της ναυτιλίας, δεδομένου του γεγονότος ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί αξιόπιστο συνεργάτη των μεγαλύτερων εμπορικών εταίρων ανά την υφήλιο.».  

Το  «Emerging Maritime Startups in Greece», που διοργανώνει το «Blue Growth»  είναι μια πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να φέρει κοντά, στα Ποσειδώνια 2020, τις κορυφαίες ελληνικές νεοφυείς και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς της Γαλάζιας Οικονομίας, με επιχειρηματίες, επενδυτές και στελέχη της βιομηχανίας.Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι: «να δημιουργήσει προσοδοφόρες επιχειρηματικές ευκαιρίες και να προβάλει επιχειρηματικές ιδέες που εισάγουν καινοτομίες και τεχνολογική αναβάθμιση στη Γαλάζια Οικονομία. Startups «θα παρουσιάσουν τα δικά τους project στους τομείς της ναυτιλίας, της ενέργειας και του yachting, καθώς και τις τεχνολογίες και υπηρεσίες νέας γενιάς που έχουν να προσφέρουν».

   Η ναυτιλία για να μεγιστοποιήσει τη συνεισφορά της στον τόπο πρέπει να μείνει βιώσιμη , είπε χαρακτηριστικά  πριν περίπου ένα μήνα ο κ .Βενιάμης στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών της ΕΕΕ «Και η συνεισφορά αυτή μπορεί να μεγιστοποιηθεί εάν η ναυτιλία παγιωθεί ως ένας από τους κεντρικούς πυλώνες όχι μόνο της εθνικής οικονομικής στρατηγικής αλλά και της εξωτερικής πολιτικής με έμφαση στη διπλωματία της ναυτιλίας, δεδομένου του γεγονότος ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί αξιόπιστο συνεργάτη των μεγαλύτερων εμπορικών εταίρων ανά την υφήλιο».

  Ο δρόμος όμως της ναυτιλίας δεν  είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.

«Μέσα σε ένα το αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον, συνεχίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η ναυτιλία καλείται να υπερκεράσει τα εμπόδια και να ανταπεξέλθει στις ποικίλες προκλήσεις έχοντας να αντιμετωπίσει ως επιπλέον επιβαρυντικό οικονομικό παράγοντα, και όχι μόνο, τις μεγάλες αυξήσεις στο κόστος των νέων καυσίμων που υποχρεούται να χρησιμοποιεί από 1/1/2020καθώς επίσης και τους νέους κανόνες λειτουργίας του χρηματοπιστωτικού συστήματος και τις επιδράσεις αυτών στη χρηματοδότηση της ναυτιλιακής επιχείρησης. Απώτερος στόχος μας πάντως πρέπει να είναι η πλήρης απεξάρτηση της ναυτιλίας από τα ορυκτά καύσιμα. Έως την επίτευξη αυτού του μακροπρόθεσμου στόχου, η ναυτιλία καλείται κατ’ αρχήν να ανταποκριθεί άμεσα στην επιτακτική ανάγκη λήψης βραχυπρόθεσμων μέτρων, που θα αποδεικνύουν την αξιοπιστία και υπευθυνότητα του κλάδου μας. Την χρονιά που πέρασε οι επιδόσεις της παγκόσμιας οικονομίας παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα με τον όγκο των διακινούμενων φορτίων παγκοσμίως να παρουσιάζει αύξηση μόλις 0,3%. Η καταγραφή αυτή της ισχνής εμπορικής επίδοσης οφείλεται, κυρίως, στην σημαντικά περιορισμένη παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, στα μέτρα προστατευτισμού, και ειδικότερα στην επιβολή δασμών από μεγάλες οικονομίες, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και τα αντίμετρα που έλαβαν άλλες χώρες συμπεριλαμβανομένης της Κίνας (σ.σ αφετηρία για το μεγάλο …ταξίδι COVID-19 με καθυστέρηση στην λήψη μέτρων βαρέως πληγείσα από τον πρωτοεμφανισθέντα ιό που ανιχνεύθηκε πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 2019 στην περιοχή Γιουχάν της Κίνας). Το 2020 ξεκίνησε με τη ναυλαγορά να δημιουργεί εκπλήξεις, δυσάρεστες για κάποιους και ευχάριστες για άλλους, με τους ναύλους στο ξηρό φορτίο να φθάνουν στο χαμηλότερο σημείο της τελευταίας τριετίας, ενώ αντίθετα στον κλάδο των δεξαμενοπλοίων να παρουσιάζουν  εκρηκτική, πέρα από κάθε προσδοκία, άνοδο.Σε κάθε περίπτωση πάντως, η ελληνόκτητη ναυτιλία, καλωσορίζει τη νέα δεκαετία διατηρώντας αλώβητα τα αριθμητικά και ποιοτικά στοιχεία της υπεροχής της, με περίπου 5.000 πλοία με μέσο όρο ηλικίας 9,17 έτη, χαμηλότερο από το μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου, εκπροσωπώντας ποσοστό άνω του 20% dwt της παγκόσμιας χωρητικότητας και άνω του 54% της ευρωπαϊκής και με τις παραγγελίες νέων πλοίων να αγγίζουν το 10% της παγκόσμιας χωρητικότητας παραγγελιών».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *