Το υπουργείο Ναυτιλίας είναι το πρώτο που προχωράει στην κωδικοποίηση της νομοθεσίας του – FANTOMAS.GR
Η κωδικοποίηση της νομοθεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας ενισχύει την λειτουργικότητα, την παροχή υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις, αλλά και την διαφάνεια, ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά την συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, της «Κύρωσης του Κώδικα της νομοθεσίας για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο, τον μηχανισμό εφαρμογής της, την κρατική εποπτεία και τους γενικούς όρους υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου».
Ο υπουργός τόνισε πως «το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι το πρώτο υπουργείο που προχωράει σε κωδικοποίηση της νομοθεσίας του». Γνώμονάς μας, είπε, είναι «η ενίσχυση της λειτουργικότητας του υπουργείου, η παροχή ποιότητας υπηρεσιών σε πολίτες και φορείς καθώς και η επίτευξη της αναγκαίας διαφάνειας στο πολυσχιδές θεσμικό πλαίσιο που διέπει το υπουργείο». Η κωδικοποίηση της νομοθεσίας, εξήγησε ο υπουργός, συνολικά αφορά επτά συγκεκριμένα θεματικά αντικείμενα, που έχουν σχέση με τις ρυθμίσεις για το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής, τις θαλάσσιες μεταφορές και τα δικαιώματα επιβατών, την ασφάλεια ναυσιπλοΐας και προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, την ναυτική εργασία και την εκπαίδευση των ναυτικών, την οργάνωση και εκμετάλλευση των λιμένων, πλοία και ναυτιλιακές εταιρείες αναψυχής αλλά και τη νησιωτική πολιτική που συζητάμε σήμερα.
Ο κ. Πλακιωτάκης προανήγγειλε πως πολύ σύντομα θα παραδοθεί στην Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης το σχέδιο Κώδικα για της θαλάσσιες μεταφορές και τα δικαιώματα των επιβατών, όπως επίσης και για την κωδικοποίηση των πλοίων και των ναυτιλιακών εταιριών αναψυχής, όπου ουσιαστικά θα καλυφθεί από το νέο σχέδιο νόμου «περί σκαφών αναψυχής» που βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο του. Τόνισε επίσης, ότι μετά από 63 ολόκληρα χρόνια, έχει συσταθεί ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή για την αναμόρφωση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού δικαίου, με σκοπό την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου και την αύξηση του αριθμού των πλοίων με ελληνική σημαία.
Σχετικά τέλος, με το στόχο των πολυετών συμβάσεων στην ακτοπλοΐα, ο υπουργός ανέφερε πως για τον εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού δικτύου απαιτούνται να υπάρξουν μακροχρόνιες συμβάσεις για να υπάρξει και η ταυτόχρονη ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, σύμφωνα με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Στο πλαίσιο αυτό έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, μελέτη ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, η οποία θα προσδιορίσει το επιχειρησιακό σχέδιο και τις χρηματοδοτικές ανάγκες ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου.
Πηγή: ΑΠΕ