Γ. Καραγιάννης: «Δεν ανακοινώνουμε έργα αν δεν ξέρουμε το χρηματοδοτικό μοντέλο και τα χρονοδιαγράμματα»
Για τα μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς και για το σχεδιασμό του Υπουργείου για το αμέσως επόμενο διάστημα μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης στην τηλεοπτική εκπομπή του ANT1 «Πρωινοί Τύποι» και τους δημοσιογράφους κ. Νίκο Ρογκάκο και κ. Παναγιώτη Στάθη.
«Το πρώτο βήμα για τη Γραμμή 4 έγινε»
«Αλλάζουμε συνολικά τις μετακινήσεις για την πρωτεύουσα»
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στη Γραμμή 4 του Μετρό, που επιτέλους «ξεμπλόκαρε» και σημείωσε: «Η παρούσα κυβέρνηση ήταν αυτή που ξεμπλόκαρε ένα έργο που είχαν βιαστεί να το ξεγράψουν. Το μεγαλύτερο αυτήν την στιγμή έργο υποδομής στη χώρα, ένα τεράστιο έργο που θα αλλάξει συνολικά την εικόνα της πρωτεύουσας, θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων συμπολιτών μας».
Επιπρόσθετα, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών τόνισε: «Μέσα στην εβδομάδα θα υπογραφεί η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες και οι εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στο επόμενο δίμηνο με την ανάπτυξη των πρώτων εργοταξιακών χώρων στη Βεΐκου και την Κατεχάκη. Είναι ένα εμβληματικό έργο προϋπολογισμού 1,5 δις ευρώ με 15 νέους σταθμούς που θα αναβαθμίσει σημαντικά όλη την πόλη».
ΒΟΑΚ έργο υψίστης σημασίας για την κυβέρνηση
Ο κ. Καραγιάννης αναφερόμενος στη μεγάλη σημασία των έργων υποδομών, τόνισε τη σημασία του ΒΟΑΚ και ανέφερε αναλυτικά: «Όταν αναλάβαμε την ηγεσία του Υπουργείου, πριν 20 μήνες, παραλάβαμε μία μελετητική ανωριμότητα σε όλα τα έργα, δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός. Δουλέψαμε μεθοδικά και συστηματικά και ειδικά για τον ΒΟΑΚ, επειδή είναι πρώτης προτεραιότητας, αναφέρω ένα πολύ ουσιώδες στοιχείο. Αυτή τη στιγμή η Κρήτη είναι πρώτη στα ατυχήματα και στους θανάτους 84 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων ενώ ο μέσος όρος είναι 49. Στην Κρήτη χρειαζόμαστε έναν καινούριο δρόμο.
Είναι πρώτη προτεραιότητα ένας καινούριος δρόμος στην Κρήτη και για τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Ενιαιοποιήσαμε σε τεχνικό επίπεδο το έργο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, οριστικοποιήσαμε το χρηματοοικονομικό μοντέλο, αναθέσαμε πάνω από 16 μελέτες, αναβαθμίσαμε τις προβλέψεις για τα όρια ταχύτητας του δρόμου, εντάξαμε και την αναβάθμιση των υφιστάμενων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων στο έργο. Ήδη, ολοκληρώσαμε τις μελέτες για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ και καταθέσαμε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για έγκριση, ενώ ήδη ξεκινήσαμε και τη Β’ Φάση του Διαγωνισμού. Σε περίπου 1 μήνα από σήμερα, θα κάνουμε το ίδιο και για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, ένα έργο που θα υλοποιηθεί μέσω Σύμβασης Παραχώρησης και ως το καλοκαίρι θα ακολουθήσουν και οι παρακάμψεις».
Ζεύξη Σαλαμίνας έργο πνοής για τη Δυτική Αττική
Ερωτηθείς για την Ζεύξη Σαλαμίνας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών είπε χαρακτηριστικά: «Η Ζεύξη Σαλαμίνας είναι ένα έργα ταλαιπωρημένο, που αρχικά σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 90, επανασχεδιάστηκε το 2012 και από τότε είναι κολλημένο. Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την ηγεσία του Υπουργείου, αντιληφθήκαμε ότι είναι ένα πολύ σημαντικό έργο για να αναβαθμίσουμε συνολικά τη Δυτική Αττική, να αναβαθμίσουμε και την ευρύτερη περιοχή του Περάματος και τη Σαλαμίνα και εκεί σχεδιάζουμε και ένα δρόμο που ουσιαστικά να παρακάμπτει το Πέραμα και μία σήραγγα μήκους 1 χλμ. από Πέραμα μέχρι το Νησί του Αγίου Γεωργίου.
Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. Από τη μία πλευρά θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, και οι μετακινήσεις των χιλιάδων πολιτών θα γίνουν πολύ πιο εύκολες και οικονομικές».