Διεθνής ψηφιακή κατάρρευση σε επιχειρήσεις, αεροδρόμια και νοσοκομεία λόγω τεχνικού προβλήματος της Microsoft
Ο τεχνολογικός γίγαντας Microsoft ανακοίνωσε σήμερα ότι λαμβάνει μέτρα έπειτα από τεχνικό πρόβλημα που έπληξε αρκετές επιχειρήσεις παγκοσμίως. “Οι υπηρεσίες μας βελτιώνονται καθώς συνεχίζουμε να λαμβάνουμε μέτρα άμβλυνσης”, αναφέρει η επιχείρηση σε μήνυμά της στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης
Προβλήματα σε αεροδρόμια της Ευρώπης
Οι επιβάτες στο αεροδρόμιο του Εδιμβούργου στη Βρετανία δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα αυτόματα μηχανήματα καρτών επιβίβασης, ενώ οι οθονές δείχνουν μήνυμα που αναφέρει ότι “ο σέρβερ είναι εκτός διαδικτύου”, δήλωσε αυτόπτης μάρτυρας στο Reuters.
Το αεροδρόμιο Σίπχολ στην Ολλανδία — ένα από τα πιο πολυσύχναστα της Ευρώπης — ανέφερε ότι έχει επίσης επηρεαστεί από την παγκόσμια τεχνική βλάβη, σημειώνοντας ότι οι επιβάτες που είναι προγραμματισμένο να ταξιδέψουν σήμερα θα πρέπει να επικοινωνήσουν πρώτα με την αεροπορική τους εταιρεία.
“Η βλάβη έχει επηρεάσει τις πτήσεις από και προς το Σίπχολ”, εξήγησε εκπρόσωπος του αεροδρομίου, προσθέτοντας ότι δεν είναι ξεκάθαρο πόσες πτήσεις αφορά το πρόβλημα.
Νωρίτερα το αεροδρόμιο του Βερολίνου είχε αναφέρει ότι αναστέλει την εναέρια κυκλοφορία ως τις 10:00 λόγω τεχνικού προβλήματος.
“Προς το παρόν οι μόνες πληροφορίες που διαθέτουμε είναι ότι υπάρχει ένα τεχνικό συμβάν και κατά συνέπεια (…) χρειάστηκε να ανασταλεί η εναέρια κυκλοφορία ως τις 10:00 (τοπική ώρα, 11:00 ώρα Ελλάδας)”, εξήγησε εκπρόσωπος του αεροδρομίου χωρίς να διευκρινίσει τη φύση της βλάβης και χωρίς να είναι σε θέση να διευκρινίσει πότε θα αποκατασταθεί το πρόβλημα.
Δίχως προβλήματα η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στον ΔΑΑ Ελευθέριος Βενιζέλος
Δίχως ιδιαίτερα προβλήματα εξελίσσεται η αεροπορική κίνηση και η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος. Και τούτο παρά τα προβλήματα λειτουργίας που αντιμετωπίζουν άλλα μεγάλα αεροδρόμια διεθνώς, στα πληροφοριακά τους συστήματα.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε πριν λίγο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στέλεχος στον τομέα επικοινωνίας του Αεροδρομίου, μόνον ορισμένες εκ των αεροπορικών εταιρειών έχουν εμφανίσει προβλήματα λειτουργίας στα πληροφοριακά τους συστήματα τα οποία όμως υπερβαίνουν με καταφυγή σε … παραδοσιακές μεθόδους Check In (χρήση καρτών κλπ). Δεν έχουν παρατηρηθεί προβλήματα ή καθυστερήσεις πτήσεων, πέραν του συνήθους.
Τεχνική βλάβη σε σύστημα πληροφορικής επηρεάζει τράπεζες, εταιρείες, μέσα ενημέρωσης, αεροδρόμια και σιδηροδρομικές μεταφορές σε διάφορες χώρες του κόσμου, όπως η Αυστραλία, η Γερμανία, η Ολλανδία, η Ισπανία και η Τουρκία.
Πολλές αυστραλιανές εταιρείες επηρεάζονται από “ευρείας κλίμακας τεχνική βλάβη”
“Ευρείας κλίμακας τεχνική βλάβη” επηρεάζει δεκάδες επιχειρήσεις στην Αυστραλία — από τράπεζες, εταιρίες τηλεπικοινωνιών ως μέσα ενημέρωσης– και φαίνεται πως συνδέεται με προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία παροχής υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας Crowdstrike, δήλωσε εκπρόσωπος του αυστραλιανού υπουργείου Εσωτερικών.
Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο Downdetector, η βλάβη επηρεάζει πολλές τράπεζες και εταιρείες τηλεπικοινωνιών.
“Έχω ενημερωθεί για μια μεγάλης κλίμακας τεχνική βλάβη που επηρεάζει αριθμό επιχειρήσεων και υπηρεσιών σε όλη την Αυστραλία σήμερα το απόγευμα”, επεσήμανε μέσω Χ η Μισέλ ΜακΓκίνες, της αυστραλιανής υπηρεσίας κυβερνοασφάλειας.
“Οι τρέχουσες πληροφορίες υποδεικνύουν ότι η βλάβη αυτή συνδέεται με τεχνικό πρόβλημα της πλατφόρμας λογισμικού που χρησιμοποιούν οι εταιρείες που έχουν επηρεαστεί”, πρόσθεσε η ίδια.
Εξάλλου η ΜακΓκίνες τόνισε ότι “δεν υπάρχουν πληροφορίες που να υπονοούν ότι πρόκειται για περιστατικό συνδεόμενο με την κυβερνοασφάλεια”.
Η κρατική ραδιοτηλεόραση της Αυστραλίας ABC ανακοίνωσε ότι αντιμετωπίζει “μεγάλη τεχνική βλάβη”, χωρίς να δώσει διευκρινίσεις.
Από την πλευρά της, η Crowdstrike αναφέρει σε προηχογραφημένο μήνυμά της ότι είναι ενήμερη για αναφορές περί προβλήματος στο λειτουργικό σύστημα Windows της Microsoft που συνδέονται με τον αισθητήρα της Falcon.
Τεχνικό πρόβλημα και στα τρένα της Βρετανίας
Ο σημαντικότερος σιδηροδρομικός φορέας της Βρετανίας ανακοίνωσε σήμερα ότι επηρεάστηκε από τεχνικό πρόβλημα του συστήματος πληροφορικής, κάτι το οποίο θα οδηγήσει πιθανόν σε ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής.
“Αντιμετωπίζουμε αυτήν τη στιγμή εκτεταμένα προβλήματα του συστήματος πληροφορικής στο δίκτυό μας”, ανακοίνωσαν σήμερα με αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι τέσσερις σιδηροδρομικές εταιρείες του ομίλου Govia Thameslink Railway.
“Οι ομάδες μας τεχνικών πληροφορικής ερευνούν αυτήν τη στιγμή για να προσδιορίσουν την αιτία του προβλήματος”, διευκρίνισαν, προσθέτοντας ότι αναμένονται “πιθανές ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής”, καθώς οι εταιρείες δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ορισμένα συστήματα που αφορούν τους οδηγούς.
“Άλλα σημαντικά συστήματα, κυρίως οι πλατφόρμες μας ενημέρωσης πελατών σε πραγματικό χρόνο, έχουν επίσης επηρεαστεί”, συνεχίζουν στην ανάρτησή τους, συνιστώντας στους επιβάτες να αναζητήσουν προηγουμένως πληροφορίες για τα δρομολόγιά τους.
Η βλάβη αυτή σημειώνεται καθώς αυστραλιανές επιχειρήσεις επηρεάστηκαν από “τεχνικό πρόβλημα σε μεγάλη κλίμακα”, ανακοίνωσε η μεγαλύτερη αρχή κυβερνοασφάλειας της χώρας.
Ο τεχνολογικός γίγαντας Microsoft ανακοίνωσε από την πλευρά του ότι έχει λάβει “μέτρα άμβλυνσης” μετά το τεχνικό πρόβλημα που επηρέασε πολλές επιχειρήσεις.