Ερευνα σοκ για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Το κόστος της κρίσης στις συγκοινωνίες- Γηρασμένοι στόλοι, ασυντήρητες υποδομές. Βαθύ αποτύπωμα έχουν αφήσει στις υποδομές και στον στόλο των μέσων μαζικής μεταφοράς τα δέκα χρόνια οικονομικής κρίσης και η υγειονομική κρίση που ακολούθησε. Γηρασμένα οχήματα και συρμοί, μεγάλες ελλείψεις σε ανταλλακτικά και καθυστερήσεις σε συντηρήσεις στο δίκτυο, που θα έπρεπε να επαναλαμβάνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, ήταν για χρόνια η κανονικότητα στις συγκοινωνίες.
Ωστόσο, η προγραμματισμένη ανακαίνιση των συρμών του μετρό και η προμήθεια 770 λεωφορείων θα βελτιώσουν την εικόνα. Οι 100% θυγατρικές του ΟΑΣΑ, Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ) και Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑΣΥ), είναι υπεύθυνες για την οργάνωση και εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου με μέσα οδικής, καθώς και υπόγειας και επίγειας σταθερής τροχιάς αντιστοίχως. Ο ΟΑΣΑ, ως μητρική εταιρεία, ασκεί στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του την προώθηση των πωλήσεων του ομίλου, τον προγραμματισμό, την εποπτεία του ελέγχου κομίστρου και την κατανομή των εσόδων από πωλήσεις στις εταιρείες του ομίλου. Τόσο οι Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ) όσο και οι Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑΣΥ) είναι βαθιά ζημιογόνες ακόμα και μετά τις κρατικές επιδοτήσεις, αλλά και τη βελτίωση των βασικών τους δεικτών κατά την τελευταία διετία. Σύμφωνα με το υπερταμείο, ο ΟΑΣΑ πραγματοποίησε κατά το προηγούμενο έτος (2020) 306,71 εκατ. επιβιβάσεις και 126,26 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα. Στα τέλη του έτους απασχολούσε 7.109 εργαζομένους.
Πηγή Καθημερινή