EΒΕΠ: Ενημερωτικά στοιχεία για τις Ηλεκτρονικές αγορές

 

Σύμφωνα με την Εκθεση 2023 για το ηλεκτρονικό εμπόριο περίπου 35 δισ. ευρώ ξόδεψαν το 2023 οι καταναλωτές στην Ελλάδα για την πραγµατοποίηση ηλεκτρονικών αγορών µε το µεγαλύτερο µέρος αυτών, 17,5 δισ. ευρώ, να δαπανάται για την αγορά φυσικών αγαθών. Το ποσό των 10,7 δισ. ευρώ δαπανάται για δαπάνες ταξιδιών και τα υπόλοιπα για την αγορά υπηρεσιών. Τα παραπάνω προκύπτουν, µεταξύ άλλων, από την έρευνα της εταιρείας Nexi για το ηλεκτρονικό εµπόριο στην Ελλάδα. Από τα 17,5 δισ. ευρώ για την αγορά φυσικών αγαθών, τα 3,1 δισ. ευρώ αφορούν την αγορά ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, τα 2,6 δισ. ευρώ λευκές συσκευές, ενώ 2,4 δισ. ευρώ δαπάνησαν το 2023 οι καταναλωτές στην Ελλάδα για την αγορά ρούχων από το ∆ιαδίκτυο. Από τα στοιχεία αυτά αποδεικνύεται αν µη τι άλλο ότι αν και παλαιότερα οι καταναλωτές προτιµούσαν να αγοράζουν από φυσικά καταστήµατα, καθώς ήθελαν να διαπιστώσουν εάν ταιριάζουν στον χώρο τους ειδικά σε ό,τι αφορά τις λευκές συσκευές ή εάν τους κάνουν όπως στην περίπτωση των ειδών ένδυσης, πλέον δεν διστάζουν να προµηθεύονται τα παραπάνω προϊόντα από το ∆ιαδίκτυο. Σε 1,7 δισ. ευρώ έφτασαν οι δαπάνες για την αγορά ειδών υπόδησης, σε 1,1 δισ. ευρώ για αγορά καλλυντικών, ενώ 1,1 δισ. ευρώ ήταν και η δαπάνη για την αγορά ειδών παντοπωλείου. Αντίστοιχη ήταν και η δαπάνη, 1,1 δισ. ευρώ, για την ηλεκτρονική αγορά έτοιµων γευµάτων, κυρίως µέσω των γνωστών πλατφορµών παραγγελιοληψίας ή και διανοµής. Με βάση τη συχνότητα παραγγελιών, αυτά που αγοράζουµε πιο τακτικά από το Internet είναι ρούχα (48%), έτοιµα γεύµατα (43%) και προϊόντα οµορφιάς (38%). Σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες, από τα 6,7 δισ. ευρώ που δαπανήθηκαν το 2023, τα 3,1 δισ. ευρώ αφορούσαν την αγορά ασφαλιστικών υπηρεσιών, 600 εκατ. ευρώ διαδικτυακά στοιχήµατα και άλλα 600 εκατ. ευρώ την αγορά εισιτηρίων για πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις. Περί το µισό δισεκατοµµύριο ευρώ πληρώσαµε το 2023 για συνδροµητικές υπηρεσίες τηλεόρασης, µουσικής και για ηχητικά βιβλία «audiobooks».

Τέλος, από τα 10,7 δισ. ευρώ για ταξίδια, τα 4,7 δισ. ευρώ αφορούσαν την αγορά αεροπορικών εισιτηρίων, τα 3,7 δισ. ευρώ κρατήσεις σε ξενοδοχεία και 0,7 δισ. ευρώ ταξίδια µε πτήσεις τσάρτερ και οργανωµένα ταξίδια, και πακέτα διακοπών. Βασικό κίνητρο πλέον για τις ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν οι χαµηλότερες τιµές, µε το 27% των καταναλωτών να δίνει αυτή την απάντηση, µε την εξοικονόµηση χρόνου να έρχεται δεύτερη (18%). Οι δαπάνες και οι συνήθειες κάθε χρήστη αποτελούν τις βασικές παραμέτρους που δείχνουν ότι στην Ελλάδα βασιλιάδες των οnline αγορών είναι οι άνδρες, οι Millennials, με τις χαμηλές τιμές και την εξοικονόμηση χρόνου να ειναι οι βασικοί λόγοι επιλογής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΝΕΧΙ για την Ελλάδα το 50% των συνολικών δαπανών των online αγορών κατανέμεται σε φυσικά αγαθά, 56% των χρηστών αναφέρουν ότι πληρώνουν με κάρτα, ενώ σχεδόν το σύνολο (94% )των χρηστών του Διαδικτύου αγοράζουν σε μηνιαία βάση.

Μάλιστα 27% πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές λόγω των χαμηλότερων τιμών και 49% αγοράζουν τοπικά στην Ελλάδα. Μήπως πρέπει να ξαναδούμε γιατί το 51% των online αγορών, δηλαδή περίπου 18 δις ευρώ ετησιώς, δεν περνούν από τα ελληνικά e-shops;

Β.ΚΟΡΚΙΔΗΣ- ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΒΕΠ