“Παιχνίδια” με …φόντο την απαγόρευση αποβίβασης των ναυτικών

 Γράφει ο: Φίλης Καϊτατζής

filisk2[email protected]

Ένας νέος ιός , ο ιός της… άρνησης συμμόρφωσης με τους κανόνες που αφορούν στην  ασφαλή και έγκαιρη αποβίβαση πληρωμάτων ,εκδηλώνεται σε εταιρείες κρουαζιέρας , που επικαλούνται το κόστος μεταφοράς  στη συνέχεια ,για να δικαιολογήσουν την απαγόρευση αποβίβασης των ναυτικών !

Τα πρώτα κρούσματα  παρουσιάστηκαν στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, όταν αξιωματούχοι εταιρείας αρνήθηκαν να υποβάλουν υπογεγραμμένη βεβαίωση για την «ασφαλή αποβίβαση», των ναυτικών ,όπως επιβάλλεται -και ορθώς- από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών  (CDC) :Επιτρέπεται  στα μέλη του πληρώματος να αποβιβαστούν από τα κρουαζιερόπλοια στα ύδατα των ΗΠΑ και να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, εάν οι γραμμές κρουαζιέρας υποβάλουν υπογεγραμμένη βεβαίωση ότι τηρήθηκαν οι κανονισμοί για τον περιορισμό του COVID19. Ορισμένες εταιρείες επικαλούνται ότι το κόστος– που επωμίζονται οι ίδιες- μεταφοράς των πληρωμάτων ,μετά την αποβίβαση στα λιμάνια για την επιστροφή στις πατρίδες τους , είναι υπερβολικά ακριβό . Η μεταφορά προϋποθέτει την  οργάνωση της μεταφοράς των μελών του πληρώματος στον τελικό τους προορισμό (ΗΠΑ ή στο εξωτερικό), με ιδιωτικές μεταφορές ναυλωμένες από τις πλοιοκτήτριες  εταιρείες ή τις διαχειρίστριες εταιρείες  , που είναι υποχρεωμένες να διασφαλίζουν την ασφαλή επάνοδο στις οικίες τους.

  Σύμφωνα με τους Miami Herald  το κρουαζιερόπλοιο «Oosterdam», αναγκάστηκε να αναχωρήσει από το λιμάνι του Λος Άντζελες με περίπου 800 μέλη του πληρώματος στα τέλη Απριλίου , διότι  τα στελέχη του πλοίου να τηρήσουν τις οδηγίες του CDC .Οι επιβάτες αποβιβάστηκαν στις 14 Μαρτίου, αλλά το πλήρωμα εξακολουθεί να βρίσκεται σε καραντίνα επί του πλοίου που επί του παρόντος είναι αγκυροβολημένο από την Καλιφόρνια.

Η ίδια πηγή αναφέρει και άλλη μια περίπτωση: Το πλήρωμα του Celebrity Infinity ήταν έτοιμο να αποβιβαστεί , όταν το νομικό τμήμα της εταιρείας ανακοίνωσε ότι δεν συμφώνησε με τους όρους του CDC, εμποδίζοντας τους ναυτικούς να φύγουν!

Περίπου 100.000 άνθρωποι είναι «κολλημένοι» στη θάλασσα, χωρίς να γνωρίζουν πότε θα μπορούν να πάνε σπίτι τους.

Ευτυχώς δεν λειτουργούν όλες οι εταιρείες κρουαζιέρας με τον ίδιο τρόπο :Αρκετές γραμμές κρουαζιέρας, όπως οι Virgin Voyages, Princess Cruises, Norwegian Cruise Line, Carnival Cruise Lines, Disney Cruise Line, Royal Caribbean και άλλες, αποβίβασαν πλήρωμα  υπογράφοντας το έντυπο βεβαίωσης, με το οποίο συμφωνούν να ακολουθήσουν συγκεκριμένους όρους για να επιτρέψουν την ασφαλή αποβίβαση του πληρώματος προστατεύοντας παράλληλα τη δημόσια υγεία.

Μετά την αποβίβαση  ισχύουν τα εξής για τις μετακινήσεις των εργαζομένων ναυτικών:

-Δεν θα διανυκτερεύσουν  σε ξενοδοχείο πριν από την πτήση ή σε οποιοδήποτε σημείο έως ότου φτάσουν στον τελικό προορισμό τους

-Δεν θα χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς

-Δεν θα εισέλθουν  στο δημόσιο τερματικό σταθμό του αεροδρομίου

–Δεν θα τους μεταφέρουν  εμπορικά αεροσκάφη μετά από μια αρχική ναυλωμένη πτήση

-Δεν θα έχουν στάση μεταφοράς άνω των 8 ωρών

-Δεν θα έχουν  αλληλεπίδραση με το κοινό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους στο σπίτι ή στο νέο σταθμό εργασίας τους (π.χ. εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, εστιατόρια, άλλους δημόσιους χώρους).

Η ναυτιλιακή βιομηχανία καταβάλλει προσπάθειες να αναγνωριστούν οι ναυτικοί ως βασικοί εργαζόμενοι , προκειμένου να απαλλαχθούν από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς.

 

  Ο ΙΜΟ έχει ζητήσει από τις υπηρεσίες των Ηνωμένων Εθνών να υποστηρίξουν το αίτημα του να κηρυχθούν οι ναυτικοί , και οι λιμενικοί σε ευαίσθητους τομείς  ως «βασικό προσωπικό» ια να απαλλάσσονται των περιορισμών.

Ο ΙΜΟ έχει τονίσει κατ’ επανάληψη ότι «η ναυτιλία είναι ένας σημαντικός τομέας για την οικονομία που επιτρέπει την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού και τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, συμπεριλαμβανομένων κυρίως των φαρμακευτικών ειδών, του ιατρικού εξοπλισμού και της τροφοδοσίας που χρειάζονται επειγόντως. Όμως  παρά το γεγονός ότι το ναυτιλιακό εμπόριο καταφέρνει να συνεχίσει να λειτουργεί υπό κανονικές συνθήκες, οι προκλήσεις αυξάνονται λόγω των περιορισμών που επιβάλλουν οι χώρες».

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *