Πλοία «δεμένα» με ελληνική και ξένη σημαία

Γράφει ο : Φίλης Καϊτατζής

 Τα πλοία τα οποία κατά τον Δεκέμβριο έτους 2019 βρίσκονταν σε κατάσταση αργίας –«αργούντα εμπορικά πλοία»- ανήλθαν σε 64 ,εκ των οποίων  τα 20 είχαν ελληνική σημαία και  τα 44 ξένη, σύμφωνα με τα  νέα ενδιαφέροντα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η   Ελληνική Στατιστική Αρχή . Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε  επίσης και την δραστηριότητα της Ελληνικής Βιομηχανίας Επισκευής Πλοίων το 2019 , χρονιά κατά την οποία  ο αριθμός των επισκευασθέντων σκαφών ανήλθε στα 584,με ολική χωρητικότητα 6.862.732 ΚΟΧ (Κόροι Ολικής Χωρητικότητας, ένας  κόρος ίσον 2,83 κυβικά μέτρα ή 100 αγγλικά κυβικά πόδια))-αύξηση της τάξης του 7,9% στον αριθμό των πλοίων και 20,9% στην ολική χωρητικότητα ,σε σχέση με τα αντίστοιχα ευρήματα του 2018.

Αργία πλοίων

 Να δούμε πρώτα τα πλοία που ήταν σε κατάσταση αργίας. Συγκεκριμένα: Tον Δεκέμβριο του 2019, ο συνολικός αριθμός των  πλοίων που ήταν σε ελληνικά λιμάνια και σε κατάσταση αργίας 100 ΚΟΧ( κόρος ίσον 2,83 κυβικά μέτρα ή 100 αγγλικά κυβικά πόδια) και άνω σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2018, μειώθηκε κατά 8,6% και η ολική τους χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 0,4%. Στην   αντίστοιχη σύγκριση του 2018 με το 2017, είχε σημειωθεί αύξηση του  αριθμού των αργούντων πλοίων κατά 7,7% και της ολικής χωρητικότητας κατά 21,7%.

Αναλυτικά:  Ο αριθμός των πλοίων σε αργία 100 ΚΟΧ και άνω, με ελληνική σημαία σε λιμάνια του εσωτερικού μειώθηκε κατά 9,1% και η ολική τους χωρητικότητα κατά 71,4% το 2019, σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία του 2018. Κατά την σύγκριση έτους 2018 με το 2017, είχε παρατηρηθεί μείωση του αριθμού των πλοίων σε  κατάσταση αργίας με ελληνική σημαία κατά 15,4% και αύξηση της ολικής τους χωρητικότητας κατά 6,0% .

Πλοίο σε αργία είναι ένα πλοίο όταν βρίσκεται εκτός λειτουργίας για διάφορους λόγους, όπως έλλειψη ναύλου, επισκευή, επιθεώρηση, παροπλισμός κλπ. για χρονικό διάστημα πάνω από μία ημέρα. Εμπορικό πλοίο είναι κάθε σκάφος καθαρής χωρητικότητας, τουλάχιστον δέκα κόρων, προορισμένο να κινείται αυτοδύναμα στη θάλασσα και να ενεργεί τη μεταφορά προσώπων ή πραγμάτων, την αλιεία, τη ρυμούλκηση και κάθε άλλη ναυτιλιακή εργασία.  Με τον όρο ΚΟΧ για όσους δεν είναι ειδικοί ή ναυτικοί , λέμε την μονάδα μέτρησης του συνολικού όγκου σε κυβικά πόδια των χώρων φόρτωσης στο εσωτερικό του κύτους και στη γέφυρα, που είναι διαθέσιμοι για τη μεταφορά εμπορευμάτων, τροφίμων, επιβατών και του πληρώματος.

Όπως μας πληροφορούν οι αρμόδιοι της  ΕΛΣΤΑΤ  η έρευνα αυτή διενεργείται από το 1998 σε ετήσια βάση με  σκοπό την παρακολούθηση των εμπορικών πλοίων που βρίσκονται σε αργία στους ελληνικούς λιμένες. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναφέρονται στον τελευταίο μήνα του έτους αναφοράς. Στην έρευνα περιλαμβάνονται όλες οι Λιμενικές Αρχές εσωτερικού, οι οποίες αποστέλλουν κάθε μήνα στην Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) στοιχεία για τα εμπορικά πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία που βρίσκονται σε αργία. Η έρευνα διεξάγεται απογραφικά σε όλες τις Λιμενικές Αρχές εσωτερικού, οι οποίες αποστέλλουν στην ΕΛΣΤΑΤ, σε μηνιαία βάση, πληροφορίες σχετικά με τα στοιχεία των πλοίων (κατηγορία, χωρητικότητα κλπ.) που βρίσκονται σε αργία και συγκεκριμένα την ημερομηνία έναρξης και λήξης της αργίας, την αιτία αργίας κλπ.

 

 

    Επισκευαστική βιομηχανία

 Με βάσει τα  στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ,για την δραστηριότητα της Ελληνικής Βιομηχανίας Επισκευής Πλοίων, ο μεγαλύτερος αριθμός των πλοίων που επισκευάστηκαν κατά το έτος 2019 πραγματοποιήθηκε εκτός δεξαμενών. Συγκεκριμένα, το 67,1% των επισκευασθέντων πλοίων (392 πλοία) ολικής χωρητικότητας 4.726.838 (ΚΟΧ) επισκευάστηκαν εκτός δεξαμενών και το υπόλοιπο 32,9% των επισκευασθέντων (192 πλοία) ολικής χωρητικότητας 2.135.894 (ΚΟΧ) εντός δεξαμενών. Ο αριθμός των πλοίων που επισκευάστηκαν εκτός δεξαμενών το έτος 2019 παρουσίασε αύξηση 4,3% και η ολική τους χωρητικότητα αύξηση 15,4% σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία έτους 2018. Οι επισκευές  κατά το έτος2018 σε σχέση με το 2017, σημείωσαν αύξηση 21,0% στον αριθμό των πλοίων και 23,4% στην ολική χωρητικότητα .

 Η έρευνα ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα  διενεργείται από το 2000 σε ετήσια βάση με σκοπό την  παρακολούθηση της ελληνικής επισκευαστικής δραστηριότητας σχετικά με τον αριθμό και τα βασικά χαρακτηριστικά των επισκευασμένων σκαφών.Τα αποτελέσματα της έρευνας αναφέρονται στο έτος 2019.Σ την  κάλυψη της έρευναςπεριλαμβάνεται το σύνολο των λιμένων της χώρας όπου υπάρχουν

ναυπηγεία, τα οποία υπάγονται στις Λιμενικές Αρχές και στον ΟΛΠ. Η επισκευή εντός δεξαμενής αφορά εργασίες που εκτελούνται εντός δεξαμενών και έχουν σχέση κυρίως με την ύφαλο περιοχή του πλοίου.

Παράλληλα μπορούν να εκτελεστούν και άλλες εργασίες. Η επισκευή εκτός δεξαμενής αφορά σε εργασίες προβλήτας ή αγκυροβολίας που έχουν σχέση με τα έξαλα και άλλα μέρη του πλοίου.

Η έρευνα διεξάγεται απογραφικά σε όλα τα λιμάνια της χώρας όπου υπάρχουν ναυπηγεία, τα οποία υπάγονται στις λιμενικές αρχές και στον ΟΛΠ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *