Στην τελική ευθεία για την πρώτη ελληνική Φρεγάτα

Σε έξι μήνες θα βρίσκεται στο νερό η Φ/Γ ΚΙΜΩΝ, η πρώτη ελληνική Φρεγάτα FDI Belharra, δίνοντας το έναυσμα για το πέρασμα του Πολεμικού Ναυτικού στη νέα εποχή.

Σύμφωνα με γαλλικά μέσα ενημέρωσης, η καθέλκυση της πρώτης Φρεγάτας κλάσης «ΚΙΜΩΝ» θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Οκτώβριο στα ναυπηγεία της Group Naval στη Λοριάν της βορειοδυτικής Γαλλίας σε ειδική τελετή για τον σχεδιασμό της οποίας, υπάρχει ήδη επικοινωνία με την Αθήνα.

Σάρκα και οστά

Οι εργασίες στην ελληνική Φρεγάτα έχουν προχωρήσει αρκετά και η «ΚΙΜΩΝ» παίρνει «σάρκα και οστά» με τα μεγάλα τμήματα της γάστρας να έχουν ήδη συναρμολογηθεί και το πλοίο να παίρνει σταδιακά την τελική του μορφή με τη χαρακτηριστική ανάστροφη πλώρη.

Αφού «πέσει» στο νερό, θα ρυμουλκηθεί εκτός δεξαμενής όπου θα τοποθετηθεί ο ιστός, το PSIM(Panoramic Sensors and Intelligence Module) όπως το ονομάζουν οι κατασκευαστές, το οποίο περιέχει το κορυφαίο ραντάρ Sea Fire 500, του πρώτου πολυψηφιακού ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών, που επιτρέπει τον εντοπισμό και την ταυτόχρονη στοχοποίηση δεκάδων απειλών και μάλιστα σε αποστάσεις που αγγίζουν τα 200 χιλιόμετρα.

Το PSIM «στεγάζει» και τους πανίσχυρους αισθητήρες της FDI που επιτρέπουν τη μόνιμη επιτήρηση 360 μοιρών, συμβάλλοντας καταλυτικά στην επιβιωσιμότητα του πλοίου, ενώ περιλαμβάνει και τον «εγκέφαλο» της Φρεγάτας, το σύστημα μάχης SETIS, το οποίο μαζί με τους 32 πυραύλους ASTER30, τους 8 πυραύλους επιφανείας Exocet, το σύστημα αυτοπροστασίας RAM, τις τορπίλες MU90, το πυροβόλο των 76mm και το σόναρ KingKlip Mk2, μετατρέπει τις FDI Belharra σε φόβητρο για κάθε εχθρικό στόλο.

 

Ενισχύεται ο Στόλος

Κι ενώ η πρώτη ελληνική FDI θα πραγματοποιεί εν πλω δοκιμές και η δεύτερη θα ακολουθεί κατά πόδας, ο ελληνικός Στόλος θα ενισχύεται με τις εκσυγχρονισμένες Φρεγάτες ΜΕΚΟ, οι οποίες αποτελούν την πιο σύγχρονη Μονάδα Επιφανείας του Πολεμικού Ναυτικού σήμερα.

Σύμφωνα με ανώτατες στρατιωτικές πηγές, μετά το πράσινο φως της Βουλής, το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των τεσσάρων ΜΕΚΟ θα έρθει στο ΚΥΣΕΑ πριν τις εκλογές ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι διαπραγματεύσεις με την ανάδοχο κοινοπραξία TKMS – Thales Netherlands για το πρόγραμμα των 605 εκατομμυρίων ευρώ. Η Αθήνα θέλει να «τρέξει» τη διαδικασία ώστε η σύμβαση να υπογραφεί ακόμη και εντός του 2023 και η πρώτη Φρεγάτα να μπει στη δεξαμενή το 2025.

Ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Ιωάννης Δρυμούσης, ο οποίος διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη συγκεκριμένη κλάση Φρεγατών, θα επιβλέπει τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης με την κοινοπραξία, επιδιώκοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, τον καλύτερη συνδυασμό οπλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων, ώστε τα πλοία να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των επιχειρήσεων για τουλάχιστον δύο δεκαετίες.

Μεταξύ των συστημάτων που εξετάζει το Πολεμικό Ναυτικό είναι η τοποθέτηση ενός ηλεκτρονικού συστήματος αντιμετώπισης εχθρικών Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών, η εγκατάσταση νέου Τακτικού Συστήματος Μάχης και ο εκσυγχρονισμός του Phalanx και του πυροβόλου των 127mm.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΝ, στην επόμενη πενταετία ο ελληνικός Στόλος θα παραλάβει τρεις υπερσύγχρονες Φρεγάτες FDI Belharra και τέσσερις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ ενώ θα βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα των 3+1 Κορβετών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *