Ν. Αρτεμάκης : Γιατί δεν έπρεπε να περάσει το τραμ από τον Πειραια

29+ λόγοι ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ να περάσει το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ από το ΚΕΝΤΡΟ του Πειραιά !!!
(5 ΣΕΛΙΔΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ του Ν. Αρτεμακη – Δημότη και Κατοίκου Πειραιά) …

– ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΕΙΡΑΙΑ … ΔΥΣΤΥΧΩΣ …
Υπάρχουν δεκάδες λόγοι, που συνεχώς αυξάνονται, γιατί ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ, ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ …
(τους οποίους παραθέσαμε στο Συμβούλιο Επικρατείας, όπου έιχαμε προσφύγει και εκδικαστηκε στις 6 Μαΐου 2015, μετά από αναβολές 4 ετών.) …
– Συμπερασματικά, δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάντης, για να προβλέψει την καταστροφή, που θα συμβεί στον Πειραιά με την έλευση του Τραμ.
Δυστυχώς κανείς από τους υπευθύνους δεν έχει δώσει πειστικές απαντήσεις στους Πειραιώτες. Η Αττικό Μετρό το μόνο, που έκανε είναι να εκδώσει ένα χάρτη με τη γενική πορεία του μέσου, χωρίς να διευκρινίζει τις λεπτομέρειες.
– ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΛΟΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΥΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ !!!
– Ποτε ο Πειραιας δεν παρουσιαζε αυτο το χαλι στους δρομους του !
– Ποτε δεν ησαν οι Παραδρομοι Λεωφορειοδρομοι και οι Δρομισκοι μποτιλιαρισμενοι απο οχηματα, που προσπαθουν ν’ απεγκλωβιστουν, απο τον κυκλοφοριακο “Λαβυρινθο” της Πολης για να πανε στον Προορισμο τους …
– Ποτε δεν ειχαν καταστρατηγησει καθε ιεραρχηση δρομων και δεν ειχαν κανει δρομους με περιορισμενη κυκλοφοριακη και περιβαλλοντικη χωρητικοτητα, να υπερφορτωνονται απο υψηλες και διαμπερεις κυκλοφοριακες ροες …
– Ποτε μια κεντρικη αρτηρια κυκλοφοριας, η Β.Γεωργιου, που εφερνε και επαιρνε οχηματα απο το Λιμανι, δεν ηταν με μια λουριδα μονοδρομης κυκλοφοριας, μονο προς το Λιμανι, χωρις δυνατοτητα στασης και σταθμευσης
– Ποτε δεν εκανες τον γυρο της Πολης, για να πας στον προορισμο σου .
– Ποτε στους Δρομους δεν επικρατουσε για πεζους και τροχοφορα, καθεστος “Οδικης Τρομοκρατιας” …
– Ποτε οι Κεντρικες Λεωφοροι και οι παραδρομοι, δεν ησαν χωρις διαβασεις πεζων…
– Ποτε δεν ηταν τοσο εχθρικη απεναντι στον πεζο. την μανα με το μωρο στο καροτσακι, τον ηλικιωμενο, οσο τωρα η Πολη του Πειραια και τα πεζοδρομια της εγιναν δρομοι ταχειας κυκλοφοριας, για τα δυτροχα, παπακια και μηχανες !!!
– Ποτε δρομοι με φτωχα γεωμετρικα χαραχτηριστικα, που διασχιζουν ευαισθητες χρησεις γης, οπως κατοικιες, σχολεια, γηροκομεια, παιδικες χαρες, προαυλια εκκλησιων, κλινικες, χωρους αναψυχης και αθλησεως, δεν ησαν γεματοι απο διερχομενα τροχοφορα, οπως η Ελ.Βενιζελου …
– Ποτε οι δρομοι του Πειραια, δεν ειχαν κυκλοφοριακες ροες με τετοιες επιταχυνσεις, οπως στην Ηρωων Πολυτεχνειου και στη Χ”κυριακου …
– Ποτε μια ανηφορικη στενη οδος, οπως η Μπουμπουλινας δεν δεχοταν την κυκλοφορια των Τρολεϋ και το Καυσαεριο απο τα “Μποτιλιαρισμενα” στην ανηφορα οχηματα … Με παραλληλη στερηση θεσεων νομιμου σταθμευσης των οχηματων των κατοικων, εμπορων και επισκεπτων …
– Ποτε το παραδοσιακο “Ρολοϊ”,στο Πασαλιμανι, δεν ηταν γυρω-γυρω με πλακες, ενα παρανομο Παρκινκ…
– Ποτε στους δρομους του Πειραια δεν υπηρχε αυτη η μεγαλη ελλειψη νομιμων θεσεων Σταθμευσης (2400 θεσεις), με αποτελεσμα, την αδυναμια Στασης και Νομιμου Σταθμευσης και τους δρομους γεματους παρανομα σταθμευμενα πασης φυσεως οχηματα…
> Γιατι ποτε στο παρελθον δεν ειχαν παραδοσει τον Πειραια, στις απαιτησεις επιβολης, της εισβολης του Θηριου ΤΡΑΜ – ΤΡΑΙΝΟΥ …
> Γιατι το Μπαχαλο, που ζουμε σημερα στην Πολη μας, οφειλεται αποκλειστικα και μονο στο ΤΡΑΜ – ΤΡΑΙΝΟ…
~ Ποιος θα πεισει την Δημοτικη Αρχη του Πειραια, οτι αυτη η Πολη κατοικειται απο ανθρωπους και οτι πρεπει να γινει λειτουργικη και να παρεχει καθε ευκολια στις μετακινησεις πεζων και οχηματων,των κατοικων και επισκεπτων της ???…
Σκεφτειτε πως ακομα δεν κυκλοφορησε το Θηριο στην μονοδρομη διαδρομη του απο το Εμπορικο, Διοικητικο και Κοινωνικο Κεντρο της Πολης μας !!!
Ελεος !!!

ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ :
1*. Το έργο εγκρίθηκε επί Φασούλα – Λιάπη το 2008 για να σωθεί η πτωχευμένη ΤΡΑΜ Α.Ε. … Χρεος 360 εκατ. ευρω αυξανομενο …
Η αποκάλυψη …
Για να δείτε πόσο βιαστικά και επιπόλαια αποφασίστηκε η έλευση του Τραμ από το κέντρο του Πειραιά, οφείλω να σας επισημάνω ότι η πρώτη μελέτη, αυτή επί Δημαρχίας Π.Φασούλα προέβλεπε ότι τα φορτηγά, που θα έκαναν τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων στη Γρ.Λαμπράκη, θα «πατούσαν» πάνω στο πεζοδρόμιο, το οποίο θα κατασκευαζόταν με ειδικά υλικά, ανθεκτικά στο βάρος !!! Δηλαδή η ίδια η μελέτη προέβλεπε και επικροτούσε το παράνομο παρκάρισμα !!!
Πλην όμως, ούτε ο Φασούλας τόλμησε να το υλοποιήσει, αναλογιζόμενος την καταστροφή, που θα φέρει στον Πειραιά.
Το τραμ της Αθήνας είναι αναλογικά το πιο ελλειμματικό αποτυχημένο, ζημιογόνο και χρεοκοπημένο μέσο(σε όλη την Ευρώπη) και θέλουν τώρα να το επεκτείνουν και στον Πειραια, με διελευση μονοδρομη απο το κεντρο της Πολης μας, για να μας υποχρεωσουν να γινουμε το επιβατικο κοινο του, που ουδεποτε απεκτησε τοσα χρονια λειτουργιας στην Αθηνα … (κόστος επέκτασης παρακαλώ 300 εκ.).
Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω, ποια συμφέροντα κρύβονται πίσω από ένα τέτοιο έργο. Πρόκειται για ένα έργο σπατάλης, και δεν θα μείνουμε μόνο εκεί αφού θα συνεχίζουμε να πληρώνουμε τα συνεχώς αυξανόμενα ελλείμματα του.
Το ερώτημα, που θα έχουμε να θέσουμε μετά είναι, εάν οι ζημιές του Τραμ διπλασιαστούν, τριπλασιαστούν ή τετραπλασιαστούν τι θα κανουν ???
WWF Ελλάς : Οι Αθηναίοι γυρίζουν την πλάτη σε τρόλεϊ και τραμ
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=660026
”Ηλεκτρικός, τρόλεϊ και τραμ συγκεντρώνουν το 21% των προτιμήσεων, με τα ποσοστά να κινούνται στο 10%, 9% και 2% αντίστοιχα”…
Τρεις και ο κουκος για το Τραμ …

2*. – ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ …

– Ερωτηση 1η : Ποιος ο ρολος του “Εργαστηριου Αστικου Περιβαλλοντος” της Αρχιτεκτονικης Σχολης του Ε.Μ.Π, στην επιβολη, σχεδιαση, προμηθεια και τελικη εγκατασταση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, μεσω του αναρμοδιου Υπουργειου Μεταφορων (Υπουργ.Μ.Λιαπης) και οχι μεσω του αρμοδιου ΥΠΕΧΩΔΕ, στα Ολυμπιακα εργα ???
– Ερωτηση 2η : Ποιος Πειραιωτης φανατικος υποστηρικτης του Τραμ – Τραινου και αγωνιστης επι σειρα ετων, για την εγκατασταση και διελευση του απο το κεντρο της Πολης μας και εαν ειναι δυνατον να μην κυκλοφορει αλλο τροχοφορο στους δρομους του Πειραια, εχει σχεση με το “Εργαστηρι Αστικου Περιβαλλοντος” του Ε.Μ.Π ???
– Ερωτηση 3η : Ποια η σχεση της Δ.Ο.Ε, με τους ατζεντηδες των εταιρειων εργων και του Υπουργ. Μεταφορων, για την επιβολη και προμηθεια, αυτου ειδικα του “Υπεραστικου” τυπου Τραμ -Τραινου ???
– Σημειωση : Τα μελη της Δ.Ο.Ε, που επαιξαν ρολο, ειναι κατα σειρα … καθ.Φιλιπ Μποβι, συμβουλος του Ζ.Ρονκ, Ντενις Οσβαλντ προεδρος συντον.επιτροπης και Ζακ Κλωντ Γκανγκα,ο αποκαλουμενος “ανθρωπινη ηλεκτρικη σκουπα”, ο οποιος “ορεγοταν” στο περασμα του απο ρολογια και κοσμηματα, μεχρι τον Πολυελαιο του Μεγαρου Σταθατου, καταδικασθεις για δωροδοκιες) …
– Ερωτηση 4η : Γιατι το Εργο αυτο το εκανε τοτε, το αναρμοδιο για την εκτελεση εργων Υπουργειο Μετεφορων και οχι το αρμοδιο ΥΠΕΧΩΔΕ ???
– Ερωτηση 5η : Ποια η θεση και η αποψη της Μετρο α.ε, για τις δηλωσεις, οπως ελευθερα εξεφρασαν, οι τοτε υπευθυνοι καθηγητες, απο το Υπ.Μεταφορων, Α.Σταθοπουλος και Χ.Πυργιδης, για το βλαβερο αποτελεσμα, εις βαρος των περιοχων διελευσης του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, οπως και το Τεχνικο Γραφειο Ποτηροπουλου ???
– Ερωτηση 6η : Ποιο ειναι το ιλιγγιωδες ποσον, που πηρε ως “Πριμ Επιτανχυνσης” του εργου, η Τερνα α.ε στην Αθηνα και εαν μεθοδευουν να γινει και τωρα στον Πειραια το ιδιο, με τον εργολαβο Θεμελη α.ε ???
– Ερωτηση 7η : Γιατι ο Δημαρχος Πειραια Γ.Μωραλης δεν αντεδρασε απο την παραλαβη του, που ακομα δεν ειχαν αρχισει τα εργα για το Τραμ και ειχαν γινει μονο οι μονοδρομησεις, δυο Μηνες πριν τις εκλογες, απο τον Β. Μιχαλολιακο, αλλα και μετα για πολυ χρονο, οι εργασιες που εκαναν, ηταν
τα “συνοδα εργα” μονον ???

3*. Το 60% της διαδρομής του Τραμ-Τραίνου καλύπτεται από το μετρό, το οποίο θα ερχοταν στον Πειραια το 2017 και τωρα δεν προβλεπεται ουτε το 2022.
Τώρα όλοι βλέπουμε το Τραμ να κυκλοφορεί άδειο στην παραλιακή, από το Ν. Φάληρο, Π.Φάληρο, Εδέμ και μέχρι την Γλυφάδα.
– Έιχε εκταμιευτεί το 68% των χρημάτων και έιχε γίνει ΜΟΝΟ το 18% του έργου, ενα χρονο μετα την αναληψη της Δημαρχιας Πειραια απο τον Γ.Μωραλη, ο οποιος ειχε ολα τα ενδικα ισχυρα μεσα, για να σταματησει την διελευση του Τραμ με αυτη την χαραξη, απο το κεντρο της Πολης μας !!!
Γιατι δεν αντεδρασε ???
Επειδη κοντευουν να εξαντληθουν τα χρηματα του Εργου, γιατι αυτη η υπερβαση της προβλεπομενης δαπανης ???
Πόσα άλλα θα χρειαστούν για να τελειώσει το έργο ???
Θα χρειαστεί πριμ επιτάχυνσης εργασιών, όπως έγινε στο παρελθόν, κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, με την ΤΕΡΝΑ Α. Ε, που χορήγησαν ως πριμ επιτάχυνσης, το ποσόν ύψους 4 δισ. εκατ. δραχμών ???

4*. Η χρηματοδότηση του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ έγινε από τους φόρους μας και από κονδύλια ΕΣΠΑ (άρα από τους φόρους μας).
Εμείς δεν έχουμε ΚΑΝΕΝΑ λόγο για το πως θα ξοδευτούν τα λεφτά μας, αν μας εξυπηρετεί και αν θέλουμε το έργο στην ίδια μας την πόλη ???
Τα πραγματικά ποσά σε εκατομμύρια, που ξοδεύτηκαν παραμένουν μυστήριο. Δεν έχει γίνει ακόμα δημόσιος διαχειριστικός έλεγχος για το έλλειμμα των 360 εκατ. ευρώ, της ΤΡΑΜ Α.Ε …
Η ΤΡΑΜ Α.Ε. έχει συγχωνευτεί πλεον στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και δεν έχουμε στοιχεία. Δηλαδή πληρώνουμε με τους φόρους μας, εν λευκώ.
Αυτή η απάτη και η σπατάλη του δημοσίου χρήματος πρέπει να σταματήσει.

5*. ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΕΞΗΓΗΘΕΙΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ …
α.) – Ποιο ολοκληρωμενο συγκοινωνιακο και πολεοδομικο σχεδιασμο εχει ο Δημαρχος Πειραια, πανω στη λογικη της ” βιωσιμης κινητικοτητας ” και της “αειφορου αναπτυξης”, με υλοποιηση βραχυπροθεσμη, μεσοπροθεσμη και μακροπροθεσμη ???
β.) – Ποια ειναι η συνολικη κυκλοφοριακη και συγκοινωνιακη στρατηγικη, που εχουν κατα νου ο Δημος και οι Φορεις, για τον Πειραια μας και ποιες οι προτεραιοτητες, που αυτη πρεπει να εχει ???
γ.) – Σε ποιο σταδιο ευρισκεται η ανυπαρκτη μεχρι σημερα “χωροθετηση” των χρησεων γης ???
δ.) – Εχει γινει απο τον Δημο και τους Φορεις, μεθοδευμενη αναζητηση στρατηγικων επιλυσης των προβληματων, σε συνεργασια με καταλληλους επιστημονες κυρους και οχι με επικοινωνιολογους ???
ε.) – Στο επιπεδο αποδοχης του σχεδιασμου και των αποφασεων της διαδρομης αυτης του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, με ποια λογικη- αν υπαρχει λογικη – εχει υπολογιστει και εχει γινει αποδεκτη απο τον Δημο, ποια προτεραιοτητα μετακινησεων εχει να εξυπηρετησει, τις συνοικιες της Πειραϊκης Χερσονησου ή μηπως το Εμπορικο κεντρο ???
στ.) – Υπαρχη πολιτικη στασης και νομιμου σταθμευσης επι της οδου των οχηματων στο Εμπορικο Κεντρο – Διοικητικο Κεντρο – Κοινωνικο Κεντρο και πως θα αντιμετωπισθει η απωλεια 2.400 θεσεων,για χαρη του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ ??? Γιατι δεν λαμβανουν υπ’ οψη την υπαρχουσα Μελετη του Τεχνικου Γραφειου Κ.ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, που ειχε πληρωσει ο Δημος, επι Δημαρχιας Χ. Αγραπιδη, σημερινου Αντιδημαρχου του Γ.Μωραλη, για την δημιουργια στο κεντρο της Πολης 18 Δημοτικων Γκαραζ ???
ζ.) – Γνωριζει ή οχι ο κ.Δημαρχος, οτι η πολεοδομικη μορφη, το αναγλυφο της επιφανειας της μορφολογιας του εδαφους, το γεωγραφικο αναπτυγμα του Πειραια, σε συναρτηση των κυκλοφοριακων ροων, ειναι καθοριστικοι και υποχρεωτικοι παραγοντες, για την επιλογη του ειδους των χρησιμοποιουμενων μεταφορικων μεσων και του μηκους των μετακινησεων των οχηματων, για να μπορει η Πολη να λειτουργησει ανθρωπινα ???
η.) – Γνωριζει ο κ.Δημαρχος οτι, ο Πειραιας ως αυτονομη Πολης, πρεπει παση θυσια, να διασωσει το αδιαιρετο του αστικου της ιστου, απο τις ανισοπεδες, σιδηροδρομικου τυπου ραγες του Τραμ – Τραινου ???
Αλλα και να εχει εξασφαλισει την κινηση των πεζων στα πεζοδρομια των κεντρικων Λεωφορων του, χωρις τον κινδυνο να παρασυρθουν απο τους Συρμους του Τραμ – Τραινου, που θα διερχονται πανω στο ιδιο πεζοδρομιο χωρις κανενα προστατευτικο κιγκλιδωμα (καγκελο) ???
Καθ’ οσον απο την μια μερια, η Πολη μας θα ειναι πολυ επικινδυνη, ακομα και στα πεζοδρομια της και απο την αλλη, δεν αντεχει αλλη διχοτομηση απο αυτη, που ηδη υπαρχει, απο τις γραμμες του Ηλεκτρικου Σιδηροδρομου (ΗΣΑΠ), εχοντας στην απομονωση τα Καμινια και το Ν.Φαληρο.
Οπου για την υπογειωση αυτων δεν ενδιαφερεται και δεν κανει τιποτα ???
θ.) – Τελος, γιατι ο Πειραιας να “πληρωσει τα σπασμενα” της χρεοκοπημενης, με ελλειμμα 340 εκατ. ευρω, πρωην ΤΡΑΜ α.ε, με την προσθηκη ενος επιφανειακου, ογκωδεστατου (65 τον,) και αργοκινητου μεσου σταθερης τροχιας, που δεν χωραει στον Πειραια – Νησι, ουτε στον Πειραια-Λιμανι.
Υποχρεωνοντας του Πειραιωτες, με την καταργηση 8 Λεωφοριακων Γραμμων, να περνουν μονο το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ ???
ι.) – Γνωριζει την επικινδυνη ελλειψη των προβλεπομενων διαβασεων πεζων στις κεντρικες Λεωφορους, τουλαχιστον, προκειμενου να εξασφαλισουν υψηλες ταχυτητες στις ροες των τροχοφορων, για την διευκολυνση της ανεμποδιστης διελευσης του Τραμ-Τραινου ???
ια.) – Ποια τα ανταποδοτικα οφελη, για τον Δημο μας και του κατοικους του Πειραια απο την πρωην Τραμ α.ε ???

6*. Η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, από το Ν. Φάληρο στο Λιμάνι, ήταν μια νομική & πρακτική προϋπόθεση της Νομαρχίας Πειραιά, στην
εγκριθεισα ΜΠΕ (Μελετη Περιβαλοντικων Επιπτωσεων) και άρρηκτα συνδεδεμένη με την κατασκευή του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ.
Για την υλοποιηση της υπογειωσης του Ηλεκτρικου Σιδηροδρομου, εγινε απο τον ΗΛΣΑΠ, η σχετικη Μελετη του Εργου, με κοστος δαπανης γι’ αυτη την Μελετη και μονο, το ποσον των 900.000 ευρω, αλλα δυστυχως τον Μαρτιο του 2016 ακυρωθηκε και πεταχτηκαν τα 900.000 ευρω, των φορολογουμενων Πολιτων, στο καλαθι των αχρηστων … παρα την Προϋπόθεση της Νομαρχιας !!!
Βεβαιως η χωρις αντιδραση απο τον Δημο Πειραια ληφθεισα αποφαση ακυρωσης του εργου, απο την Μετρο α.ε, εγινε ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ των εργασιών της διέλευσης του Τραμ – Τραίνου από το κέντρο της Πόλης.
– ΑΡΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ.
Όμως δυστυχώς, τα Καμίνια και το Ν. Φάληρο θα παραμείνουν απομονωμένα από τον υπόλοιπο Πειραιά.

7*. Στο Τινάνειο κήπο, στο Άγαλμα της Μητέρας και στη γωνία της Γούναρη με Ποσειδώνος, ο φωστήρας που έκανε τη χάραξη φαντάστηκε τι κυκλοφοριακό κομφούζιο θα προκαλείται ???
Είμαι σίγουρος. Χειρότερο από το σημερινό, οταν κυκλοφορησει το Τραμ…
Στο Τινάνειο το χάος. Οχήματα και λεωφορεία από το Χατζηκυριάκειο και τη Ποσειδώνος. Στο ύψος της Νομαρχίας δυο γραμμές, το τέρμα του “Θηρίου”.
Το ένα έρχεται από Γεωργίου, το άλλο φεύγει για στροφή στην Αγ.Τριάδα .
Πάντα κάποιο ή και τα δύο θα περιμένουν μπροστά στη Νομαρχία …
Στη Γοΰναρη μειώνονται δυό λωρίδες για να γινει το τέρμα των συρμών.
Έτσι μειώνονται οι σημερινές λωρίδες των τροχοφόρων και παράλληλα μειώνουν την ακτίνα στροφής (πλάτος) στις λωρίδες …
Στο Άγαλμα της Μητέρας κομφούζιο, οπως στα προηγούμενα και μποτιλιάρισμα μεγαλο, αφού από Γεωργίου και Λαμπράκη γωνία μειώνονται οι λωρίδες εξόδου, ενώ στρίβει και το θηρίο για να μπει από Λαμπράκη στη Γεωργίου …
Αυτά τα τρία κομβικά σημεία, θα φορτώνουν τους στενούς ενδιάμεσους δρόμους της Πόλης, που και αυτοί δεν θα μποροΰν να παροχεύσουν τα τροχοφόρα, αφού θα υπάρχουν τα φανάρια ,που θα τα κόβουν όταν πλησιάζει το θηρίο…
Απέραντο φρενοκομείο …
Ας μη μιλήσουμε για τις διαβάσεις των πεζών. Σε αυτές μειώνεται ο χρόνος του Σταμάτη-Γρηγόρη και οι φορές επανάληψης, για να αυξάνεται η ταχύτητα των τροχοφόρων.
Κατά τ’ άλλα κερδίσαμε κουβάδες σκουπιδιών, κάποια δένδρα και επισκευές λεωφορείων του Δήμου ως αντισταθμιστικά…
Το όνειρο. …….. Όχι Τραμ -Τραινο στη Πόλη.
Δέντρα, παγκάκια και κιόσκια στη θέση των γραμμών.
Το τραμ, αφού τόσο το ήθελαν, μπορούσε να μπει πάνω από τις γραμμές του ΗΣΑΠ (με υπογειοποίηση) και να χώνεται στο Λιμάνι από τη Γοΰναρη …
Δεν έχει καμία σχέση η εκτελούμενη μέχρι σήμερα ανάπλαση, με αυτά που εικονικά για το έργο, υποσχέθηκαν (εγγράφως) οι εργολάβοι.

8*. Καταστροφή του αρχαιολογικού χώρου των Αρχαίων Πυλών του Πειραιά,
από την εγκατάσταση και διέλευση του Τραμ-Τραίνου.
Όπως και της Πλατείας Ωρολογίου, ιστορικός χώρος, όπου υπήρχε το παλαιό Δημαρχείο και η βάση του Λέοντα του Πειραιά, η βιτρίνα του Πειραιά από το Λιμάνι. Εμπρός από το μέγαρο του Ν.Α.Τ. και την Αγ. Τριάδα.
Στην Πλατεία αυτή θα μεταφέρουν και θα κατασκευάσουν με εγκριση του Δημαρχου Γ.Μωραλη, τον Ηλ.Υποσταθμό Έλξης του Τραμ-Τραίνου.
Ένα μεγάλο κουτί από μπετό 120 τετρ. μέτρων.
Όλα αυτά γίνονται, ΧΩΡΙΣ τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ (Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου), όπως απαιτεί η νομοθεσία για την προστασία των αρχαιοτήτων
(ν. 3028/2002). Με τις καταστροφικές αυτές παρεμβάσεις, γίνεται καθαρή παραβίαση των όρων των συμβολαίων του ΕΣΠΑ, για τα έργα ανάπλασης των Αρχαίων Πυλών, όπου έχουν σπαταληθεί τα χρήματα και δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ τα έργα, ενώ ο χρόνος περάτωσης έληξε.

9*. Οι γέφυρες μας θα αντέξουν το βάρος των 74 τόνων του Τραμ-Τραίνου ???
Το μήκος του Συρμού ειναι 32 μέτρα και το πλάτος ειναι 2, 50 μέτρα.
Η δε μεταφορική του ικανότητα ειναι 198 επιβατών (56 καθημένων και 142 όρθιων επιβατών). Δεν υπάρχει καμία μελέτη, που να βεβαιώνει ότι, οι γέφυρες του Πειραιά θα αντέξουν το βάρος του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, μαζί με την μόνιμη υποδομή του, (Σιδερένιες Κολόνες, Καλώδια, Ράγες), συν όποιο άλλο κυκλοφοριακό βάρος.
Αλλά και την παλαιότητα τους. Όπως η Γέφυρα της Γρ. Λαμπράκη, η οποία ειναι κατασκευής (1966-1968), με άγνωστη στατική αντοχή, μεγάλη φθορά του φέροντος οπλισμού και του σκυροδέματος.
Κατασκευασμένη χωρίς τους προβλεπόμενους κανόνες Αντισεισμικής Προστασίας.
Θα πρέπει να θρηνήσουμε θύματα για να μάθουμε τις αντοχές τους ???
Το μεγαλύτερο και σοβαρότερο πρόβλημα εντοπίζεται στην στροφή του Τραμ από την οδό Μικράς Ασίας προς τη Γρηγορίου Λαμπράκη, στο λεγόμενο «loop» όπως λένε οι τεχνικοί. Η συγκεκριμένη στροφή έχει δημιουργήσει μεγάλο «πονοκέφαλο» στις τεχνικές υπηρεσίες καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να υποχωρήσει η γέφυρα της Γρ.Λαμπράκη, η οποία λόγω τύπου κατασκευής (ξύλινοι πάσαλοι) και παλαιότητας, ενδεχομένως να μη μπορεί να «σηκώσει» το βάρος συρμών (74 τόνους ο καθένας) και αυτοκινήτων σε ανηφορική πορεία. Και δεν θέλουμε να φανταστούμε καθόλου το ενδεχόμενο να «κολλήσει» στην ανηφόρα ένας συρμός του Τραμ και από πίσω να έρχεται ένας άλλος…
Η κατάσταση της γέφυρας, είναι άκρως ανησυχητική…
Υπάρχει έντονος προβληματισμός σχετικά με το πόσο η κατασκευάστρια εταιρεία μπορεί να επέμβει στη στατικότητά της, δεδομένου ότι τα σχέδια κατασκευής της γέφυρας «αγνοούνται» εδώ και πολλά χρόνια…
Επικοινωνήσαμε με την εταιρεία «ΘΕΜΕΛΗ», η οποία επιβεβαίωσε τις πληροφορίες μας ως προς την έλλειψη μελέτης κατασκευής της γέφυρας, ωστόσο μας καθησύχασε λέγοντάς μας επιπλέον οτι, θα απαγορευτεί η διέλευση φορτηγών από το σημείο, ώστε να μην υπάρχει φόβος κατάρρευσης λόγω βάρους.

10*. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ όπως :
α) Μελέτη σκοπιμότητας, δηλαδή, αν είναι αναγκαίο το έργο.
β) Μελέτη παράπλευρων επιπτώσεων από την Ρύπανση των Καυσαερίων, την Ηχορύπανση και τις οχλήσεις, στους άλλους δρόμους και παράδρομους, εξ αιτίας της διαδρομής του Τραμ-Τραίνου, που υποχρεώνει την διοχέτευση της Κυκλοφορίας σε αυτούς.
γ) Μελέτη εδαφοφερόμενου θορύβου και δονήσεων.
Ποια θα ειναι η υποβάθμιση του ακουστικού περιβάλλοντος εξ αιτίας των κραδασμών & δονήσεων, από την διέλευση του Συρμού, στις παρακείμενες κατοικίες και καταστήματα, σε όλη την διαδρομή του. Όπως και για τον εκκωφαντικό και ανατριχιαστικό συριγμό των τροχών του, πάνω στις Ράγες.
δ) Μελέτη της ροής των πεζών, από και προς τα πέντε Διαμερίσματα, το Λιμάνι και τους Γειτονικούς Δήμους !!!
– Τονιζω οτι αυτη η Μελετη Ροης πεζων, πρεπει να ειναι εμπεριστατωμενη και βγαλμενη μεσα απο τα ιδιαιτερα χαρακτηριστηκα της Πολης μας, την καθημερινοτητα, τις συνηθειες και τις αναγκες διακινησης των κατοικων και των εργαζομενων στον Πειραια .
– Σημαντικη ειναι, γιατι περιεχει σε χρονικα πλαισια, τις διαδρομες ροης
των πεζων για εργασια, προμηθεια αγαθων, μεταβαση και επιστροφη των παιδιων στα Σχολεια, συναλλαγη με Δημοσιες και Δημοτικες Υπηρεσιες, Δικαστηρια, Εφορειες, Νοσοκομεια, Αθλητικες Εγκαταστασεις και για την απαραιτητη Αναψυχη …
– Μια τετοια ελλειψη οδηγει αναποτρεπτα σε σοβαροτατα λαθη καταστροφικα, για τον Κοινωνικο και πολεοδομικο ιστο της Πολης μας …
– Εδω λοιπον εχουμε το φαινομενο της δημιουργιας δρομων , ακρως επικινδυνων για τους πολιτες, ( Τους Γεροντες, Γυναικες, Παιδια , Μαναδες με καροτσια, Ανημπορους, Ατομα με ειδικες αναγκες και τους Ανυποψιαστους επισκεπτες )…
– Οι Δημοσιες Συγκοινωνιες υπαρχουν, για να εξυπηρετουν τους Πολιτες και οχι οι Πολιτες να εξυπηρετουν την υπαρξη και λειτουργια ενος πτωχευμενου, ασυμφορου, ακαταλληλου για τον Πειραια μεσου μαζικης μεταφορας …
Αυτα μονο στην Ελλαδα μπορουν να συμβαινουν και μαλιστα μονο στον Πειραια.
ε) Μελέτη Στρατηγικής εκτίμησης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Π.Ε), οπως οριζει το ΦΕΚ/β/1225/ 5-9-06 Σ. Π. Ε.
στ) Μελέτη Γενικής Κυκλοφοριακής Οργάνωσης και Στάθμευσης …
Ολοκλήρου του Δήμου Πειραιά (και των πέντε Διαμερισμάτων), του Λιμανιού,
με τις διαμπερείς Κυκλοφοριακές Ροές και των Γειτονικών Δήμων.
Η κατασκευαστική εταιρεία έχει υιοθετήσει το ρητό «Βλέποντας & Κάνοντας», χωρίς ένα ολικό πλάνο δράσης, υπολογίζοντας μόνο τις ανάγκες του έργου κατά την πρόοδο των εργασιών και αγνοώντας αλαζονικά τους κατοίκους & τις ανάγκες τους.

11*. Έχουν χαθεί 2.500 θέσεις νόμιμης στάθμευσης (παρκινγκ), επί των οδών,
εξ αιτίας της διέλευσης του Τραμ-Τραίνου.
Σε ένα Πειραιά, που είχε θέμα στάθμευσης στο Κέντρο του, από πριν.
Σήμερα στο κέντρο της Π’όλης επικρατεί από ανάγκη, η παράνομη στάθμευση, όπου μπορεί και όπου βρίσκει ο καθένας σταθμεύει.
Οι Λεωφόροι Γρ.Λαμπρακη – Β. Γεωργίου – Ηρων Πολυτεχνειου – Ελ.Βενιζελου και Εθν.αντιστασεως, έχουν μετατραπεί σ’ ένα συνεχες παράνομο Παρκινγκ.
Ούτε λόγος από την πρώην ΤΡΑΜ Α.Ε., αλλά και απαίτηση από τον Δήμο, ως ανταποδοτικά, για την απώλεια τόσων πολλών θέσεων, να κατασκευαστούν οι αναγκαίες υποδομές Σταθμών Στάθμευσης οχημάτων (παρκινγκ).
Ακομα καιγια τον τερματικο Σταθμο του Μετρο στην Πλατεια Κοραη δεν εχουν σκεφτει και δεν τους ενδιαφερει η κατασκευη σταθμου οχηματων Garage, οπως εκαναν σε πολλες θεσεις της διαδρομης του Μετρο στην Αθηνα !!!
Ο νέος χώρος στάθμευσης του μετρό, στη συμβολή της οδού Πειραιώς με την Ιερά Οδό, ξεκίνησε να λειτουργεί στις αρχές Μαρτίου. Διαθέτει πέντε υπόγεια επίπεδα, 2.500 τ.μ. το καθένα, και έχει συνολική χωρητικότητα 274 οχημάτων
Το κόστος του υπόγειου χώρου στάθμευσης υπερβαίνει τα 15,8 εκατομμύρια ευρώ (όταν λ.χ. το υπόγειο πάρκινγκ στον σταθμό Συγγρού-Φιξ κόστισε 13,2 εκατ. ευρώ με τις διπλάσιες -642- θέσεις).
Για τον Πειραια τιποτα, καμια σκεψη καλυψης των αναγκων σταθμευσης …να μην ερχονται με τροχοφορα στην Πολη μας, οι επισκεπτες …
Σκοπιμότητα προκειμένου να αποκτήσει επιβάτες το απαξιωμένο από το κοινό Μεταφορικό Μέσον τους. Να ληφθεί υπόψη ότι, υπήρχε έτοιμη σχετική Μελέτη του Δήμου, από το 2002, του Τεχνικού Γραφείου Κ. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, με εντοπισμένους 16 κατάλληλους χώρους, κυρίως στο Β’ Διαμέρισμα και στο Α’.
– “Οχι δεν φταινε”, οι Πειραιωτες ή οι επισκεπτες του Πειραια, για την ανεξελεκτη, αντικανονικη και παρανομη Σταθμευση και Σταση, των καθε ειδους τροχοφορων, στους δρομους, στα πεζοδρομια και στις πλατειες, ακομα και στους πεζοδρομους, εξ αιτιας της ελλειψης χωρων Σταθμευσης …
– Φταινε ολοι αυτοι οι Θεσμικοι , που για τους δικους του λογους,
ο καθενας χωριστα, χρονια τωρα αδιαφορησαν και δεν απαιτησαν, να γινει
η Πολης Λειτουργικη, Εξυπηρετικη και Προσβασιμη, με τις απαραιτητες
Υποδομες , για την υποστηριξει των δραστηριοτητων της …
Ως μια Πολη – Νησι και Πολη – Λιμανι … με τις Αστικες, απο και προς την Πολη, κυκλοφοριακες ροες και τις διαμπερεις κυκλοφοριακες ροες, προς το Λιμανι, τους Τουριστικους Λιμενισκους και τους Γειτονικους Δημους !!!
– Φταιει και η σημερινη Δημοτικη Αρχη , που ποιει την Νησσαν και κανοντας τον “Ποντιο Πιλατο”, αποποιειται των Ευθυνων της και της υποχρεωσης ν’ αγωνιστει για τα συμφεροντα του Πειραια μας …
– Φταινε οι σημερινοι “Δημοτικοι Πριγκιπες”, γιατι αδιαφορουν και δεν “Διεκδικουν τα της Πολεως”, για να μη θιγουν τα δικα τους συμφεροντα και οι σχεσεις με την Κυβερνηση …
– Ακομα και σε ζωνες καθαρα Κατοικιας στο Κεντρο της Πολης μας
( Β’ και Α’ Διαμερισματα ), υπαρχουν καθημερινα παρανομα Σταθμευμενα οχηματα … Αυτο ομως, απο μονο του, δειχνει καθαρα οτι υπαρχει πολυ μεγαλη ζητηση, για χωρους και θεσεις Σταθμευσης, που δεν μπορει να ικανοποιηθει με την υπαρχουσα υποδομη και που τωρα εχει επιδεινωθει …
-Τι θελουμε τωρα, μεσα στο πολεοδομικο και στο χωρο – κοινωνικο και χωρο – εμπορικο Κεντρο της Πολης, να υπαρχει συνεχης Αστυνομοκρατια και οχι συνθηκες ελκτικες για την διευκολυνση των Πολιτων ???
– Σε καθε δρομο και παραδρομο κι’ ενας Τροχονομος για να ελεγχει την παρανομη σταθμευση των τροχοφορων και να τα γραφει, μοιραζοντας συνεχως κλησεις ???
Δεν θα φτανει ολη η Αστυνομικη Δυναμη της Αττικης και οχι μονο !!!
– Ξεχνατε την αποστερηση 2.400 συνολικα θεσεων νομιμου σταθμεσης, λογω του μπαχαλου, απο το νεο κυκλοφοριακο χαρτη, χωρις καμμια γενικη Κυκλοφοριακη Μελετη, παρα μονο για την διευκολυνση της διελευσης του πτωχευμενου Τραμ-Τραινου ???
– Που ειναι τα ανταποδοτικα εργα, απο αυτη την διελευση ???
– Που ειναι τα απαραιτητα υποστηρικτικα σοβαρα δομικα εργα,
σε ολη αυτη την μονοδρομη διαδρομη, αυτου του μεσου σταθερης τροχιας, που ειναι ενα υπεραστικου τυπου Τραμ-Τραινο ???
(Υπογειες διαβασεις πεζων- ανισοπεδες διασταυρωσεις – Γεφυρες –
ακομα και Υπογειωση τμηματος της διαδρομης του Τραμ-Τραινου).
– Που ειναι η κατασκευη Garage, ως ανταποδοτικου, για την στερηση απο την Πολη μεγαλου αριθμου νομιμων θεσεων σταθμευσης, εξ αιτιας της καταστροφικης διαδρομης του απο το Εμπορικο και Διοικητικο Κεντρο
της Πολης ??? …
– Επιτρεπεται ο τερματικος Σταθμος του Μετρο στο κεντρο της Πολης, να εχει σχεδιασθει να λειτουργησει, χωρις την υπαρξη, ως συνοδου ανταποδοτικου εργου, ενος Garage οχηματων ???
-> Γιατι αγνοησαν την Μελετη του Δημου Πειραια, που εγινε απο το σοβαρο Τεχνικο Γραφειο Κ. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ( 2002 ), με τιτλο …
“Οργανωση της κυκλοφοριας και Σταθμευσης Β’ και Α’ Διαμερισματων Πειραια” και ειχε προτεινει 18 θεσεις, για την κατασκευη Υπογειων – Επιγειων και Υπεργειων Δημοτικων Garages στο κεντρο ???
– Επιτρεπεται να μην υπολογιζουν τους πολους ελξεις κυκλοφοριακων ροων οχηματων, για την λειτουργια της Πολης μας και την κατασκευη Σταθμων (Garage) ???
-> Ειναι τοσα πολλα ακομα, που λογο του περιορισμενου χωρου, θα τα πουμε μια αλλη φορα, γιατι το προβλημα της Ελλειψης Χωρων Σταθμευσης, αλλα ακομα και Στασης, για το Κεντρο του Πειραια, τωρα αρχισε και θα μεγαλωσει με την ελευση του Τραμ-Τραινου …

12*. Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ …
Η διαδρομή αυτού του Υπεραστικού Μέσου Σταθερής Τροχιάς,
τύπου ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, είναι μονόδρομος και θα το αποκαλουν με το ονομα, (Μέσον Μαζικής Μεταφοράς ο “ΑΓΥΡΙΣΤΟΣ”).
Συνεπώς, αν θέλεις να πας από την Ευαγγελίστρια στο Λιμάνι δεν θα μπορείς
να γυρίσεις πίσω ή να πας δυο στάσεις πίσω, πρέπει να κάνεις κύκλο, που σημαίνει ότι δεν θα το πάρεις.
Αναφέρει ψευδώς στα χαρτιά της, η πρώην ΤΡΑΜ Α.Ε. :
“Την παροχή δυνατότητας στους ταξιδιώτες του Λιμανιού να χρησιμοποιήσουν ένα επιπλέον μέσο προς το κέντρο του Πειραιά”.
Για ποιο κέντρο, αφού από το Λιμάνι θα βγαίνει από την Ομ.Σκυλίτση στο
Ν, Φάληρο.
Εαν δεν σταματησεις απο την κυκλοφοριακη συμφορηση στην εξοδο της Πολης. Άρα τι εξυπηρέτηση μας προσφέρει ???
– ΜΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΠΟΥ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΙΣ ΕΙΣΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟΥΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ..
Εμείς βέβαια εξακολουθούμε να εκφράζουμε τις επιφυλάξεις μας διότι μετά τη
Γρ. Λαμπράκη (που σας αναφέραμε) και η Εθν. Αντιστάσεως φαίνεται πως θα «κολλάει» δραματικά. Ουσιαστικά, ο Πειραιάς θα μείνει χωρίς εξόδους και αναρωτιόμαστε αν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για το πώς θα αδειάζει το λιμάνι, ιδίως τους θερινούς μήνες. Και οι προβληματισμοί μας συνεχίζονται…
Ένα ακόμη σενάριο : Τι θα κάνουν οι οδηγοί για να αποφύγουν τις δυο εξόδους εφιάλτες ???
Η λογική λέει πως θα μπαίνουν στο λεγόμενο «τετράγωνο του διαβόλου», δηλαδή μέσα στους δρόμους Τσαμαδού, Καραολή Δημητρίου, Βενιζέλου, Ευαγγελιστρίας. Σε αυτό το τετράγωνο, ακυρώστε την Τσαμαδού, που τυπικά σήμερα είναι λεωφορειόδρομος (περνούν 10 γραμμές).
Την ίδια στιγμή, η Ηρώων Πολυτεχνείου (είσοδος) θα είναι επιβαρυμένη από τον όγκο των οχημάτων, που έρχονται από την οδό Μικράς Ασίας, εκεί δηλαδή που σήμερα λόγω των έργων του Τραμ γίνεται… κόλαση.
Η Μικράς Ασίας (σ.σ. που και εκεί θα έχουμε Τραμ από τα δεξιά – η αντίθετη φορά του μέσου θα είναι από Σκυλίτση), ήδη σήμερα δέχεται ουρές οχημάτων από Παραλιακή, Φάληρο και Κηφισό με αποτέλεσμα για να μπεις στον Πειραιά σε ώρα αιχμής, να χρειάζεσαι τουλάχιστον μισή ώρα για λίγα μέτρα δρόμου!

13*. Οι μονοδρομήσεις για χάρη του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, δημιουργούν ένα συγκοινωνιακό ΧΑΟΣ. Δεν υπάρχει καμία λογική στην κυκλοφορία, η οποία σε αναγκάζει να κάνεις μεγάλους ΧΡΟΝΟΒΟΡΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ, για να φτάσεις στον προορισμο σου, το σπίτι σου ή την δουλεια σου!!! Δυστυχως υπαρχουν και περιπτωσεις συνοικιων, που σε δυσκολευει αφανταστα ή σε ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ εντελώς.

14*. Έχει μεταφερθεί η κίνηση των πασης φυσεως τροχοφορων απο τις Λεωφορους στους παράδρομους και στα στενά, που δεν είναι φτιαγμένα για αυτό το σκοπό. Δρομίσκοι, εγιναν Λεωφορειοδρομοι και πηραν ολο την κυκλοφοριακη Ροη των οχηματων …Σημειωτεον οι παραδρομοι αυτοι, σε ποσοστό 80% έχουν καταστραμμένα οδοστρώματα, γεμάτα λακκούβες, δημιουργώντας αμέτρητα προβλήματα στους κατοίκους και στους οδηγούς, οι οποίοι βλέπουν την Πόλη τους να γίνεται κόλαση.

15*. Δεν έγιναν απαραίτητες συγκοινωνιακές υποδομές.
Παράδρομοι & δρομίσκοι έγιναν λεωφορειόδρομοι.
Η Ελ. Βενιζέλου, ένας δρόμος στενός, αμιγούς Κατοικίας και Εμπορικών Καταστημάτων, έχοντας πλησίον της και 6 Σχολεία, έγινε Λεωφορειόδρομος ταχείας Κυκλοφορίας.
Η Β.Γεωργιου θα διαθετει μια γραμμη κυκλοφοριας για τα τροχοφορα και τα Μ.Μ.Μ, με κατευθυνση μονο προς το Λιμανι, ολο το υπολοιπο πλατος της θα διατεθει για την ανετη κυκλοφορια του Τραμ …
Τα Τρόλεϊ μπήκαν σε ακατάλληλα ανηφορικά στενά και δρομάκια, αυξάνοντας την ρύπανση και την κυκλοφοριακη συμφορηση, το “μποτιλιαρισμα”.
Στους δρόμους επικρατεί οδική Τρομοκρατία, για τους πεζούς.
Δεν υπάρχουν διαβάσεις πεζών, στις κεντρικες αρτηριες, ουτε φαναρια για πεζους και καταργήθηκαν ακομα και οι διαβάσεις των ΑΜΕΑ.
Τα Λεωφορεία στη Γρ.Λαμπράκη, στις στάσεις τους, θα αποβιβάζουν και επιβιβάζουν τους επιβάτες, πάνω στο οδόστρωμα ή πάνω στις ράγες
του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ.
Τέλος εξαφανίστηκαν ακριβά υλικά από τα προηγούμενα πεζοδρόμια κ.α.

16*. Θα καταργηθούν τουλάχιστον 8 (ίσως και 12) από τις υπάρχουσες σήμερα Λεωφορειακές γραμμές μας, για να ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΜΕ να χρησιμοποιήσουμε μόνο το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ.
Υπολογίζουν ψευδως, να έχουν 12 εκατ. επιβάτες τον χρόνο.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι, με τη χρήση ενός πολύ αργού ΜΜΜ, όπως το
Τραμ-Τραίνο, μαζί με τις πολλαπλές αλλαγές σε συγκοινωνιακές γραμμές,
θα αυξηθεί κατά πολύ ο χρόνος μεταφοράς στον τελικό προορισμό μας.
Όπως επίσης ότι, το Τραμ-Τραίνο δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις υπάρχουσες διαδρομές, που εξυπηρετούν τα Λεωφορεία.

17*. Υπάρχουν στη διαδρομή του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, από το Κέντρο του Πειραιά,
16 κυκλοφοριακοί κόμβοι & 24 διασταυρώσεις.
Χωρίς να έχουν λάβει υπόψη τους την αναγκαία χάραξη Διαβάσεων Πεζών.
Για να μην υπάρχουν ατυχήματα (και θάνατοι), πως σκοπεύει και μελετα
η πρώην ΤΡΑΜ α. ε, να διαχειριστεί την ασφάλεια των πεζών ???
Θα βάλει σε κάθε κόμβο και διασταύρωση φανάρια (40 συνολικά), πράγμα αδύνατο, ή θα περιφράξουν την διαδρομή του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, πίσω από κράσπεδα αδιαπέραστα, αναγκάζοντας τους πεζούς να κάνουν μεγάλες διαδρομές μέχρι την επόμενη διασταύρωση, για να περάσουν στην απέναντι πλευρά του δρόμου ???

18*. Μείωση πεζοδρομίων. Τα πεζοδρόμια στις κεντρικές λεωφόρους από όπου θα περνά η διαδρομή του Τραμ-Τραίνου, θα μειωθούν στο πλάτος τους έως και 3 μέτρα και δεν θα ξεπερνούν το 1 μέτρο, με το πονηρο κολπο να ειναι ενα και στο αυτο επιπεδο με τις σιδηροτροχιες του Τραμ …
Από την πλευρά της Ευαγγελίστριας στην Γρ. Λαμπράκη, όπως και στην αριστερή μεριά προς το Λιμάνι της Β. Γεωργίου, αλλά και στην Εθν. Αντιστάσεως, από όπου θα περνούν οι γραμμές του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ, το πεζοδρόμιο θα είναι πραγματικου πλάτους ΕΩΣ ΕΝΑ ΜΕΤΡΟ.
Το αστείο ειναι πως στην Β. Γεωργίου θα στριμώξουν και ποδηλατοδρόμο μήκους 300 μέτρων.

19*. Δεκάδες δέντρα θα «ξεριζωθούν» τελείως, χάρη του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ και από εμπειρία ξέρουμε ότι δεν θα ξαναφυτευτούν. Γιατί στη θέση τους θα μπουν οι Κολόνες με τα καλώδια.
Θα χαθούν θέσεις για κάδους αποκομιδης απορριμματων και ανακύκλωσης, με αντικατασταση τους απο τις θεσεις με τους υπογειωμενους …
Επισης πολλες θεσεις περίπτερων.Τέλος τα Περίπτερα σε όλη την διαδρομή του θηριου Τραμ .

20*. Επικίνδυνη επιβάρυνση, όχι μόνο της Αισθητικής, αλλά κυρίως της υγείας.
Τα ηλεκτροφόρα καλώδια του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ θα περνούν μπροστά από τα παράθυρα και τα μπαλκόνια των πολυκατοικιών και τις πόρτες των Εμπορικών Καταστημάτων, βλάπτοντας, εκτός από την Αισθητική και την υγεία των κατοίκων. Με ιδιαίτερη επικινδυνότητα σε βρέφη, μικρά παιδιά και άτομα τρίτης ηλικίας (πιθανά θέματα υγείας είναι ναυτία, πονοκέφαλοι μέχρι και αποβολές εγκυμοσύνης, καρδιοπάθειες, λευχαιμία, καρκινώματα, Αλτσχάιμερ κ. α.).
Δεν τους ανησυχούν αυτά αυτούς, αλλά ούτε τον Δήμο Πειραιά.

21*. Συνεχής και μόνιμη η ενόχληση των κατοίκων και καταστημάτων, από τις εδαφοφερόμενες δονήσεις και κραδασμούς του Συρμού του Τραμ-Τραίνου. Όπως και από τους ανατριχιαστικούς και εκκωφαντικούς συριγμούς των τροχών του πάνω στις Ράγες, ΣΕ ΟΛΗ την διαδρομή του.
Πλήρης υποβάθμιση του ακουστικού περιβάλλοντος.

22. *** ΔΥΣΜΕΝΕΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΣ !!!
Ο Πειραιάς θα χάσει την Φυσιογνωμία του, από την καταστροφή της Αισθητικής του περιβάλλοντος των Κεντρικών Λεωφόρων του.
Θα χάσει την ομορφιά και την καλή αίσθηση του.
Θα χάσει την Φυσιογνωμία του, με έναν μόνιμο και ανεπανόρθωτο τρόπο. Σκεφτείτε τους Κεντρικούς του δρόμους, με σιδερένιες Κολόνες αντι για δένδρα, πολλές Κολόνες, Καλώδια, Εντατήρες, Μετασχηματιστές και Ράγες Σιδηροδρομικού τύπου, πανω στο τσιμεντο στερεωσης της, να τρέχουν στο οπτικό σας πεδίο.
– Το επιπεδο της ζωης μας προσδιοριζεται απο την αισθητικη μας .
Η αξια της αισθητικης ειναι ανυπολογιστη . Γιατι η Αρχιτεκτονικη, ο Πολεοδομικος σχεδιασμος, η επιλογη των Υλικων, το Χρωμα και ολα τα Δομικα στοιχεια, προσδιοριζουν την Πολιτισμικη ταυτοτητα της Τοπικης μας κοινωνιας …
– Η Δημοσια αισθητικη, αποτελει συλλογικη αξια και περιουσια των Δημοτων και Κατοικων του Πειραια και οχι καποιων δηθεν Φορεων ή Συγκοινωνιακων Οργανισμων…
– Την Δημοσια αισθητικη,οφειλουμε οι Δημοτες, να την διαφυλασσουμε, να την εξελισσουμε και να την αναδεικνυουμε καθημερινα και οχι να αδιαφορουμε και να την παραδιδουμε σε διευκολυνση συμφεροντων τριτων,,,
– Αλλα και για τους Αρχοντες της Τοπικης Αυτοδιοικησης και τους Κοινωνικους και Επαγγελματικους Φορεις, ειναι Πολιτικη πραξη η Αισθητικη…
– Εμεις οι Πολιτες του Πειραια εχουμε δικαιωμα στην ομορφια της Πολης οπου ζουμε !!!
– Οπως φαινεται ομως, σημερα ο Δημος και οι φερομενοι ως Φορεις, μαζι με τους συμφεροντολογους της πρωην Τραμ α.ε,συμπραττουν…
Ειτε δεν το εχουν σκεφτει, ειτε δεν τους ενδιαφερει καθολου, ολους αυτους, που συνηγορουν για την διελευση του ογκωδους Τραμ-Τραινου απο το Κεντρο του Πειραια, η Αισθητικη δυσμενης επιπτωση, που θα επιφερει στην Πολη μας …
– Δεν αντιλαμβανονται την αισθητικη αλλαγη στην εμφανιση των Κεντρικων Αρτηριων και την παραμορφωση της φυσιογνωμιας της Πολης.
– Δεν υπολογιζουν την επιπτωση στη Δημοσια Αισθητικη, απο την εγκατασταση και την εμφυτευση του ” δασους “- οχι των δενδρων – αλλα της πυκνης σειρας των υψηλων σιδερενιων ογκωδεστατων στυλων ανακρεμασης, των Ηλεκτροφορων καλωδιων τροφοδοτησης του Τραμ-Τραινου, καθ’ ολο το μηκος του αξονα της διαδρομης του στην Πολη μας …
– Δεν βλεπουν ολη αυτη την αντιαισθητικη συνθεση, μεσα στο κεντρο της Πολης μας, απο Στυλους, Εντατηρες, Ηλεκτροφορα Καλωδια, Προστατευτικες Μπαρες, Μετασχηματιστες, Υπερυψωμενα κρασπεδα με σιδηροτροχιες και τον 120 τετρ. μετρων υποσταθμο ελξης , να υπαρχουν επι μονιμου βασεως πανω στους δρομους…
– Ουτε μπορουν να διανοηθουν την σχεση ογκου Συρμου διελευσης και ευρους δρομων του Πειραια …
*** Η ευθυνη της ανανεωσης και διατηρησης της φυσιογνωμιας της Πολης ανηκει στον Δημο Πειραια. Πρεπει να υλοποιει ενα συγκροτημενο προγραμμα, για την εικονα του Πειραια, συμφωνα με τις ιδιαιτεροτητες του περιβαλλοντος,των παραδοσεων της Πολης και του τροπου ζωης μας,εαν δεν θελει να κανει τιποτα απο ολα αυτα, τουλαχιστον να μην καταστρεφει την οπτικη μας ευεξια …
** Δεν πρεπει να αυξησει ο Δημος συνεργωντας στους ξενους εισβολεις, την οπτικη Ρυπανση του Πειραια …
*Ο Πειραιας, που ζουμε, ηταν μια Πολη με ταυτοτητα και με ενιαια Ασθητικη αντιληψη… Ο Δημος οφειλει με συγκροτημενες σημειακες και γενικες παρεμβασεις στην Πολη να προσθεσει Αισθητικα και λειτουργικα στοιχεια, που να βελτιωνουν την ποιοτητα της ζωης μας και οχι να μειωσει το επιπεδο καθημερινης αισθητικης με την συνθεση και το συμπλεγμα, ολων των μονιμων εγκαταστασεων του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ…
*** Τελος ο Δημος οφειλει να διατηρησει για εμας και τα παιδια μας μια Πολη χωρις στυλους, καλωδια και σιδηροτροχιες, μια Πολη με φυσιογνωμια και Αισθητικη !!!
(Για να μην φυγουν απο τον Πειραια μας) …
23. Αρνείται και αποφεύγει ο κ. Μώραλης συνάντηση ή συζήτηση με πολίτες,
για το Τραμ-Τραίνο και ενώ προεκλογικά και μέχρι τα Χριστούγεννα του 2014 ισχυριζόντουσαν ότι θα συγκρουστούν αν χρειαστεί με τους εργολάβους.
Με ολοσέλιδα άρθρα τύπου: « Ξηλώνει ο Μαρινάκης τα έργα Μιχαλολιάκου
– Τι αλλάζει σε Μετρό, Τραμ και Μονοδρομήσεις », τώρα νίπτουν τας χείρας τους, σαν Ποντιοι Πιλατοι, ΧΩΡΙΣ να δίνουν την ευκαιρία στους φορείς & πολίτες, να εξηγήσουν με ποιο τρόπο μπορεί να σταματήσει η καταστροφή της Πόλης τους.

24**. Δεν το θέλουν τώρα και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι του Μιχαλολιάκου, που
το ψήφισαν, γιατί θεωρούν ότι υποχρεώθηκαν να το υπογράψουν, ξεγελάστηκαν και ομολογούν ότι «Έκαναν Λάθος». Το απορρίπτουν και οι τρεις Δημοτικοί Συνδυασμοί της Αντιπολίτευσης.
Είναι με το μέρος μας ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, απ’ όπου πέρασε το Τραμ-Τραίνο, μέσα από την πόλη τους και τις κατέστρεψε. Όλοι τους θα καταθέσουν στο δικαστήριο για τα προβλήματα, που δημιούργησε και τις δυσμενείς εμπειρίες τους.

25**. – ΤΑ ΚΟΛΠΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΚΡΥΦΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΜΟΝΟΔΡΟΜΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΜ – ΤΡΑΙΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΑΣ !!!
– Επειδη η πρωην Τραμ α.ε, δεν ειχε επιβατικο κοινο και εξ αιτιας αυτου της ειχε δημιουργηθει μεγαλο παθητικο, με συσσωρευμενο ελλειμμα 348.000.000 εκ. ευρω, αυξανομενο καθε χρονο, προεβει σε διαφορες μεθοδευσεις και “κολπα”
για την διασωση της λειτουργιας της, αδιαφοροντας ομως, για την καταστροφη του Πειραια μας!!!
Εκαναν λοιπον τα εξης κολπα … :
1ον) Να καταργησουν την Τραμ α.ε, ως α.ε και να την συνενωσουν με το κερδοφορο Μετρο και εκαναν ετσι την ΣΤΑΣΥ, για να το κρυβουν και να μην φαινεται το μεγαλο ελλειμμα της Τραμ α.ε !!!
2ον) Επισης εχουν βρει την δικαιολογια, για να μην το ξηλωσουν οτι, εαν το περασουν απο το κεντρο του Πειραια για το Λιμανι, θα υποχρεωσουν και τους Πειραιωτες/σσες να διακινουνται κι αυτοι μονο με το Τραμ, μαζι με τους μετακινουμενους, για το Λιμανι και απο το Λιμανι και να αποτελεσουν το αναγκαιο και ζητουμενο επιβατικο κοινο. Παραλληλα θα καταργησουν 8 Λεωφορειακες γραμμες απο και προς τον Πειραια !!! …
3ον) Θα αναλαμβαναν σε συνεννοηση με τον Δημο Πειραια και με διαφορους τροπους, να μην κανουν μεγαλα και ακριβα εργα Υποδομης, στην υποστηριξη της ολης κατασκευης της διαδρομης διελευσης του Τραμ, αλλα χρησιμοποιοντας τις υπαρχουσες καταστασεις δρομων και κυκλοφοριακων διαδρομων, εις βαρος της λειτουργιας της Πολης …
4ον) Απεφυγαν να κανουν τις απαιτουμενες Κυκλοφοριακες Μελετες ροης των Τροχοφορων και κινησεων των πεζων, γιατι αυτες ειναι πανακριβες και χρονοβορες και κυριως γιατι αυτους τους ενδιαφερει μονο η ομαλη και χωρις διακοπες διελευση των Συρμων του Τραμ, δεν τους ενδιαφερει το κυκλοφοριακο “Μπαχαλο”, που προξενειται στην πολη εξ αιτιας του Τραμ … Οπως επισης απεφυγαν να κανουν και Μελετη για χωρους σταθμευσης Garages, στην αναπληρωση των απολεσθεντων 2.450 θεσεων νομιμου σταθμευσης επι των οδων για χαρη του Τραμ … Σημαντικη ειναι και η ελλειψη Μελετων Εφαρμογης, κατα την εκτελεση των εργασιων κατασκευης, με εφαρμοζομενη πρακτικη του “Βλεποντας και κανοντας”…
5ον) Φροντισαν με αγνωστες μεθοδους, να μην γινει ο Δημος Πειραια απαιτητικος, σε αξιολογα και δαπανηρα Ανταποδοτικα Εργα, επ’ ωφελεια της Πολης, για την εγκριση της μονιμης διελευσης του Τραμ και της χρησεως των δρομων και των Γεφυριων της, αλλα και την καταργηση, για την διευκολυνση του Τραμ, των 2.450 θεσεων νομιμου σταθμευσης των τροχοφορων, επι των οδων του κεντρικου Πειραια !!!
(Οι υπογειωμενοι καδοι δεν ειναι κατι σοβαρο ως ανταποδοτικο, μια και δεν ηταν δυνατον να λειτουργησουν ολοκληρα οικοδομικα τετραγωνα, χωρις συγκεντρωση και αποκομιδη απο καπου των απορριματων) …
6ον) Το σπουδαιοτερο ομως, πανω απ’ ολα αυτα και απο την δαπανη της Εργολαβιας των εργων, ειναι το υψος του χρηματικου ποσου της δαπανης, για την παραγγελια και την προμηθεια στα εργαστασια της Eυρωπης των 40 Συρμων του Τραμ (τωρα τους εκαναν 25) …
7ον) Δεν τους ελεγχει κανεις πλεον για τον χρονο παραδοσης του εργου,
που ειναι ασφαλως εκτος συμβατικων υποχρεωσεων του Εργολαβου !!!
Αυτα δεν τα ελαβαν υπ’ οψη τους οι “Δημοτικοι Πριγκιπες” ???
Γιατι ???

26**. Εξαπάτηση των πολιτών για την δήθεν ανάπτυξη, ευκολία & εκσυγχρονισμό ! – Θέλουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, να λειτουργούν για την εξυπηρέτηση και την ευκολία των Κατοίκων, των Εργαζομένων, των Επισκεπτών, και των Εμπόρων, του Πειραιά, αλλά και για τους διερχόμενους από και προς το Λιμάνι… Εφ’ όσον αυτό γίνεται μέσα από σωστές διαδικασίες και με γνώμονα την ασφάλεια και το γενικό καλό. Αντίθετα με τις διαδικασίες, που έχουν σκοπό να εφαρμόσουν, για να επιβάλλουν το Τραμ-Τραίνο, θα ωφεληθεί ΜΟΝΟ ένας για να διασωθεί και θα ζημιωθούν ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι.
Άλλες πόλεις έχουν μικρά, ευέλικτα τραμ ΚΑΙ όχι τεράστια τραίνα ΤΥΠΟΥ ΟΣΕ. Οι συγκοινωνίες μιας Πόλης και η επιλογή του τύπου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, γίνεται με γνώμονα τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της και όχι των εργολάβων. Κάτω από τις τρέχουσες συνθήκες ΘΑ ΦΥΓΟΥΝ ΟΙ ΠΕΙΡΑΙΩΤΕΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΘΕΛΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΘΑ ΔΕΙΝΟΠΑΘΟΥΝ.

27*. Εξαπάτηση πολιτών ότι τώρα είναι αργά !!! Οι πολίτες έχουν ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΕΙ ότι το έργο έγινε και ότι τώρα είναι αργά για να κάνουμε πίσω. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΕΝΑ ΨΕΜΑ. Επειδη ειχε γινει μονο το 18% του εργου και τα έργα, που έιχαν γίνει ενα χρονο μετα την αναληψη της Δημαρχιας απο τον Γ.Μωραλη, ηταν μονο τα συνοδά έργα, που ειναι βοηθητικά και αφορούσαν τα δίκτυα κοινής ωφέλειας (Σωλήνες Ύδρευσης, Αποχέτευσης, Όμβριων και καλώδια), τα πεζοδρόμια και κάποιους βυθιζόμενους κάδους απορριμμάτων, που μπορουσε να ειχε σταματησει !!!
Εξ’ άλλου ΠΟΤΕ δεν είναι αργά να σταματήσεις μια απάτη, την οποία συνέχεια πρέπει να τροφοδοτείς με χρήμα …

28*. Εξαπάτηση πολιτών ότι πρέπει να επιστρέψουμε χρήματα αν σταματήσει το έργο. Αυτό απλά δεν ισχύει. Η πρώην ΤΡΑΜ α. ε πήρε και σπατάλησε τα χρήματα, όχι μόνο του αρχικού Κεφαλαίου, αλλά και συσσώρευσε έλλειμμα πάνω από 360 εκατ. ευρώ. Αυτή πρέπει να επιστρέψει. Ο δε εργολάβος πρέπει να κυρωθεί έκπτωτος, λόγω παρελεύσεως του χρόνου παραδόσεως και δεν έκανε το έργο. Εμείς γιατί να επιστρέψουμε χρήματα, που πληρώσαμε ???
Ο χρόνος ολοκλήρωσης έχει παρέλθει, άρα τώρα ο Δήμος Πειραιά μπορεί να ακυρώσει το έργο, ως έκπτωτο χωρίς επιβάρυνση.

29*. ΤΟ ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ ΣΚΟΤΩΝΕΙ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ & ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΜΑΣ.
Ο Πειραιάς είναι ένας από τους ΚΕΝΤΡΙΚΩΤΕΡΟΥΣ άξονες συγκοινωνίας & τουρισμού Ελλάδας & Ευρώπης, όχι μόνο προς και από τα νησιά μας, αλλά και ως πύλη εισόδου της Ευρώπης και τώρα γίνεται ΑΠΡΟΣΠΕΛΑΣΤΟΣ. Φανταστείτε τώρα με τα μάτια της ψυχής σας, μια στιγμή στο μέλλον, όπου το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ θα περνά μέσα από το κέντρο του Πειραιά, με ρυθμούς χελώνας (υπάρχουν ευρωπαϊκοί κανόνες περί ταχύτητας εντός πόλεων). Προσθέστε τώρα το ταμπεραμέντο του Έλληνα, που βιάζεται να προλάβει κάποιο πλοίο την τελευταία στιγμή και δεν μπορεί λόγω κίνησης, τη ζέστη του καλοκαιριού, τους τουρίστες και τους πολίτες, που μόλις περιγράψαμε την ΚΟΛΑΣΗ.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ???

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *